مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد:

تبدیل گیلان به مهد جشنواره‌های فرهنگی و ادبی

رصدخانه فرهنگی استان راه‌اندازی می‌شود

رشت (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه نقشه جامع مهندسی فرهنگی استان با محوریت این اداره کل و مشارکت ادارات و سازمان های فرهنگی استان تدوین می‌شود، گفت باید به گونه‌ای عمل کرد تا گیلان به مهد برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ادبی کشور تبدیل شود.

کد مطلب: ۱۲۵۸۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تبدیل گیلان به مهد جشنواره‌های فرهنگی و ادبی

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، رضا ثقتی، در نخستین جلسه شورای اداری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در دولت سیزدهم که در سالن شاهد رشت برگزار شد، رویکرد جدید این اداره کل را تحول‌گرا، تحول‌خواه و حضور بیشتر در کنار مردم ذکر کرد و گفت: در دیداری که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتم، مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را شامل 100 اولویت تدوین و ارائه کردم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، پرهیز از عملکرد جزیره‌ای ادارات ارشاد استان را به‌ویژه در زمینه تحقق یکصد اولویت‌ مهم خواستار شد و عنوان کرد:‌ تدوین نقشه جامع مهندسی فرهنگی استان تکلیفی است که از سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده ما گذاشته شده که باید ظرف یکسال آینده انجام شود.

ثقتی، مشارکت تمامی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان‌های فرهنگی گیلان در تدوین این نقشه جامع مهندسی فرهنگی را خواستار شد و تصریح کرد: تاکید دارم به گونه‌ای این نقشه تدوین شود که حتی با تغییر دولت‌ها هم خللی به این نقشه جامع وارد نشود.

وی، آغاز به کار تئاتر خیابانی در لاهیجان در سال 89 را که رویداد آن هم‌اکنون به شکل ملی برگزار می‌شود مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه چنین حرکت‌هایی باید به عنوان مدل در تمام شهرستان‌های گیلان مطرح شود گفت: از رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان انتظار دارم بر اساس اطلس جغرافیایی و نیاز همان شهرستان ظرفیت‌های هنری، فرهنگی و رسانه‌ای خود را احصاء و ارائه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فعالیت هر 16 شهرستان استان در حوزه مهدویت شامل شب شعر انتظار، جلسه ادبی انتظار و نظایر این‌ها را هم مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: با احصاء توانمندی‌های شهرستان‌ها می‌توانیم استان گیلان را به مهد برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ادبی در کشور تبدیل کنیم.

ثقتی با بیان اینکه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های گیلان و مدیران آنها ضمن کار شبانه‌روزی و در سطح عالی باید جهادی باشند و محوری عمل کنند تصریح کرد: به زودی رصدخانه فرهنگی استان گیلان را در تالار مرکزی راه‌اندازی می‌کنیم.

وی، ارتباط نزدیک با پارک‌های علمی و فناوری را رویکرد بعدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ذکر کرد و گفت: دولت در بخش صنایع خلاق و استارتاپ‌های فرهنگی و هنری بودجه‌های هزار میلیاردی و کلان اختصاص داده و باید ما هم ضمن بسترسازی از این ظرفیت بزرگ استفاده کنیم در غیر اینصورت از دریای بیکران بودجه و اعتبارات عقب می‌مانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، وجود آرامش و همدلی در فضای ارشاد را زمینه‌ساز پیشبرد اقدامات و برنامه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: کرامت سازمانی و حفظ آرامش خاطر برایم بسیار مهم است و حرف اول را می‌زند و از همه دوستان انتظار دارم به بحث تغییر و تحولات به عنوان یک پدیده طبیعی نگاه کنند زیرا ما با کسی دشمنی نداریم و عزل و نصب را بر اساس حب و بغض انجام نمی‌دهیم بلکه اولویت ما منفعت سازمانی است.

در ابتدای این جلسه؛ تعدادی از بازنشستگان اخیر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تکریم شدند و در پایان نیز ضمن تقدیر از زحمات ۱۰ سال و شش ماهه «قاسم مصفا» در سکانداری روابط عمومی این اداره کل، «مهنا بابایی مقدم» به عنوان مسئول جدید روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار