از بین بردن بوی زهم گوشت قرمز

تهران (پانا) - روش‌های طبخ مناسب گوشت برای رفع بوی بد آن می‌تواند برای افرادی که از بوی گوشت بدشان می‌آید و به همین دلیل از مصرف آن خودداری می‌کنند را حل مناسبی باشد.

کد مطلب: ۱۲۵۸۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
از بین بردن بوی زهم گوشت قرمز

به گزارش نمناک، گوشت یکی از ضروری ترین مواد غذایی در سبد غذایی خانواده ها است که مواد مورد نیاز بدن را تامین می کند. گوشت دارای پروتئین و آهن فراوانی است که به راحتی جذب بدن می شود و برای کودکان و نوجوانان یک ماده ضروری محسوب می شود. برخی از افراد به دلیل بوی نامطبوع گوشت از مصرف آن خودداری می کنند. این افراد می توانند با استفاده از روش طبخ مناسب، تنظیم میزان حرارت در پخت و با استفاده از افزودنی های معطر بوی زهم گوشت قرمز را از بین برده و یک غذای لذیذ و خوش طعم تهیه کنند. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که بوی نامطبوع گوشت قرمز برایتان قابل تحمل نیست، در این بخش از رازهای خانه داری نمناک روش های از بین بردن بوی زهم گوشت قرمز گوسفندی را بیاموزید.

از بین بردن بوی زهم گوشت قرمز گوسفندی

خانم های خانه دار و با تجربه در آشپزی معتقدند گوشت گوسفندی بیشتر از گوشت گوساله بوی زهم دارد . گوشت گوسفند موافق ترین مزاج را دارد و سرعت هضم آن بیشتر از گوشت گوساله است و بافت نرم و طعم دلچسبی دارد و در مقایسه با گوشت گوساله ارزش تغذیه ای بیشتری دارد بنابراین بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای استفاده از گوشت گوساله از گوشت گوسفندی استفاده کنند.

بوی زهم گوشت قرمز را با روش های زیر از بین ببرید :

گوشت را با نمک و نشاسته مخلوط کنید

نمک و نشاسته به میزان 1به 2 را با هم مخلوط کنید و در مقداری سرکه ریخته و گوشت را داخل آن گذاشته و به آرامی مالش دهید تا محلول نشاسته و نمک و سرکه به خورد آن برود سپس گوشت را آبکشی کنید.

سطح گوشت را با آرد بپوشانید

برای از بین بردن بوی زهم گوشت قرمز سطح گوشت را با آرد پوشانده ( به ازای یک کیلوگرم گوشت، حدود یک مشت آرد) و پس از یک یا دو ساعت گوشت را با آب معمولی بشویید.

روی سطح گوشت مخلوط سرکه و سیر له شده بمالید

روی سطح گوشت مخلوط سرکه و سیر له شده را بمالید و پس از 30 دقیقه گوشت را با آب بشویید و طبخ کنید.

قبل از فریز کردن گوشت را مزه دار کنید

برای اینکه گوشت شما پس از پخت بو ندهد آن را قبل از فریز کردن 4-3 ساعت در سرکه، برگ بو، زعفران، سیر و پیاز رنده شده بخوابانید و مزه دار کنید و سپس در فریزر بگذارید.

گوشت را در مخلوط آب و سرکه سیب بریزید

برای از بین بردن بوی زهم گوشت ، گوشت را به قطعات کوچک تقسیم کنید سپس روی آن مقداری مخلوط سرکه سیب و آب ریخته و ظرف حاوی گوشت و این ترکیب را به مدت 48 ساعت در یخچال قرار دهید تا سرکه در گوشت نفوذ نماید.

به جای آبلیمو از کیوی استفاده کنید

برای مزه دار کردن گوشت قرمز از کیوی به جای آبلیمو استفاده نمایید زیرا کیوی باعث ترد شدن گوشت قرمز می شود.

از پیاز و فلفل دلمه ای استفاده نمایید

برای از بین بردن بوی زهم گوشت قرمز ، از پیاز و فلفل دلمه ای استفاده کنید.

حرارت باید ملایم باشد

برای اینکه گوشت شما پس از پخت بوی زهم ندهد، در نحوه پخت گوشت دقت کنید زیرا طبخ گوشت با حرارت خیلی کم و پختن بیش از حد آن می تواند در طعم و بوی گوشت تاثیر منفی بگذارد. حرارت زیاد به مدت طولانی گوشت را سفت می کند پس باید حرارت پخت گوشت ملایم و مدت آن زیاد باشد.

در نحوه پخت گوشت دقت کنید

برای طبخ گوشت ابتدا تابه را گرم کنید و روغن بریزید و بگذارید روغن حسابی داغ شود سپس پیازداغ نمایید و گوشت را درون روغن ریخته و حرارت را متوسط کنید. حرارت نباید کم باشد تا گوشت آب یاندازد و نه باید زیاد باشد که گوشت بسوزد. تکه های گوشت را آنقدر بچرخانید که گوشت، سرخ و مغزپخت شود.

پس از تفت دادن گوشت، مقداری آب به آن اضافه کنید. در ابتدا آب گوشت را اندازه کنید تا مجبور نشوید به آن آب اضافه کنید. اضافه کردن آب به گوشت در حال پخت روی مزه آن تأثیر گذاشته و باعث می شود دیرتر بپزد.

برای گوشت گوسفندی حدود 3 ساعت زمان لازم است تا گوشت کاملا پخته شود، سپس ادویه های مورد نظر را به آن بیافزایید و بگذارید تا گوشت مزه دار شود و بوی زهم آن از بین برود.

هنگام پخت گوشت چند عدد برگ بو به آن اضافه کنید

همانطور که در این بخش از نمناک پیشنهاد شده است برای از بین بردن بوی زهم گوشت قرمز هنگام پخت گوشت چند عدد برگ بو به آن اضافه کنید و پس از پخته شدن گوشت، آن ها را دور بریزید.

هنگام پخت گوشت از سیر و ادویه استفاده کنید

برای گرفتن بوی گوشت می توانید از سیر و ادویه (زردچوبه، فلفل و … ) استفاده کنید.

برای کباب کردن گوشت را به این روش مزه دار کنید

برای اینکه گوشت قرمزتان پس از کباب کردن بوی زهم ندهد، گوشت را قبل از پخت در ترکیبی از روغن زیتون، پیاز، فلفل دلمه ای، لیموترش و فلفل سیاه بخوابانید و چند ساعتی در دمای 6 تا 8 درجه سانتی گراد قرار دهید.

لایه های گوشت نباید ضخیم باشند

برای کباب کردن گوشت، لایه های گوشت نباید ضخیم باشند زیرا بافت خارجی گوشت در مدت زمان کوتاهی می پزد، اما قسمت های میانی آن ممکن است خام بمانند و طعم و بوی نامطلوبی داشته باشد.تکه های گوشت را به ضخامت 2 الی 3 سانتی متر و درست در جهت بافت ماهیچه ها، به صورت لایه های نازک برش بزنید.

برای از بین بردن بوی زهم گوشت قرمز چرخ کرده از ادویه کاری استفاده کنید

ادویه کاری بهترین ادویه برای از بین بردن بوی زهم گوشت قرمز چرخ کرده است و طعم و بوی فوق العاده ای به غذا می بخشد.

از بین بردن بوی زهم گوشت گاو و گوساله ، ادویه مخلوط چاشنی فوق العاده ای است. تنها کافی است برای تهیه ادویه مخلوط پودر پیاز 2 قاشق غذا خوری، پودر دانه کرفس 1 قاشق غذا خوری، فلفل قرمز دانه دار 1/2 قاشق چای خوری، فلفل قرمز 2 قاشق غذا خوری، فلفل سیاه و سفید 2 قاشق غذا خوری، نمک 1 قاشق غذا خوری، پودر جعفری خشک 1 قاشق غذا خوری، پودر رزماری خشک 1 قاشق چای خوری، پودر ریحان خشک 1 قاشق غذا خوری، پودر پونه خشک 2 قاشق چای خوری، آرد 1 فنجان را با هم مخلوط کنید و در یک شیشه نگهداری نمایید. سپس هنگام طبخ غذا 3-2 قاشق غذاخوری از این ادویه به 500 گرم گوشت قرمز، بیافزایید تا بوی زهم آن از بین برود.

نکات لازم برای از بین بردن بوی گوشت :

در حالت طبیعی با استفاده از روش های ذکر شده در این مطلب می توانید تا حدود زیادی بوی نامطبوع گوشت را از بین ببرید و یک غذای خوشمزه و لذیذ درست کنید. برخی از گوشت ها بوی بد و غیر طبیعی می دهند، این بو ناشی از عوامل مختلفی می باشد پس اگر گوشت بوی غیر طبیعی می دهد حتی الامکان از مصرف آن خودداری کنید.

بوی ماهی گوشت به علت این است که یکی از مواد معمول در خوراک و جیره بندی دام پودر ماهی است اما باید 6 هفته قبل از زمان کشتار دام این ماده غذایی را از خوراک دام حذف کرد.

اگر گوسفند پیش از کشتار چغندر تخمیر شده مصرف کرده باشد لاشه آن بوی ترشیدگی و مزه صابون خواهد داد.

بوی شیرین استون در عضلات لاشه گاو علامت ابتلای دام به بیماری کتوز بوده است.

بوی ترشیدگی گوشت میتواند علامت عفونی بودن گوشت باشد و باید معدوم شود.

اگر گوشت بوی مدفوع میدهد به احتمال زیاد دام مورد نظر مبتلا به یبوست و نفخ بوده است.

برخی از گوشت ها ممکن است بوی جنسی بدهند، این بو بیشتر از گوشت دام های پیر استشمام می شود. اگر گوشت همچنان بوی جنسی میدهد باید ضبط و معدوم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار