معاون سوادآموزی استان گیلان خبر داد:

شرکت بیش از 1600 سوادآموز در مسابقه کتابخوانی«ایران سربلند- ایران قوی»

رشت (پانا) - معاون سوادآموزی استان گیلان گفت سازمان نهضت سوادآموزی همزمان با دهه فجر، مسابقه کتابخوانی در راستای شعار سال برگزار می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۵۷۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
شرکت بیش از 1600 سوادآموز در مسابقه کتابخوانی«ایران سربلند- ایران قوی»

معاون سوادآموزی استان گیلان گفت: سازمان نهضت سوادآموزی به عنوان یک سازمان فرهنگی در رسالت و سیاست های خود با هدف توسعه و تقویت فرهنگ عمومی جامعه و ارتقای سطح آگاهی برای مشارکت و نقش آفرینی در فعالیت های اجتماعی، در کنار آموزش سواد، برنامه های مختلف آموزشی - فرهنگی متنوعی متناسب با نیازهای روز کشور اجرا می کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه اینکه سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها مزین شد، آحاد جامعه در قبال تحقق این شعار مسئولند. در این راستا با توجه به گروه سنی مخاطبین این حوزه (49-10 سال) فرهنگ سازی از طریق آموزش می تواند بستر لازم برای محور قراردادن تولید و رفع موانع رونق تولید را فراهم کند. در همین راستا سازمان نهضت سوادآموزی مسابقه کتابخوانی با عنوان ایران سربلند- ایران قوی را در دهه فجر برای سوادآموزان دوره انتقال برگزار کرد.

معاون سوادآموزی استان مهم ترین اهداف این مسابقه را؛ فرهنگ سازی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، در راستای سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تقویت روحیه خودباوری ملی و مشارکت در بین مخاطبان برای اجرای سیاست های کلان کشور یاد کرد.

محمدی در خصوص نحوه برگزاری و آمار شرکت کنندگان در این برنامه گفت: سوادآموزان با مطالعه کتاب به 20 سوال طرح شده از سوی سازمان پاسخ دادند. تعداد بیش از 1600 نفر سوادآموز استان از 184 کلاس دوره انتقال در این مسابقه شرکت کردند که 10 نفر از سوادآموزانی که موفق به کسب بالاترین نمره شده اند به سازمان نهضت سوادآموزی کشور معرفی خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار