اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان توسعه تجارت ایران) طی روزهای آینده برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۷۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، «محمدرضا کریم‌زاده» افزود: مقرر است چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان در روزهای یکم و دوم اسفندماه امسال در تهران برگزار شود.

وی ادامه داد: با توجه به در دستور کار بودن برگزاری این اجلاس، کمیته‌های کارشناسی مربوطه طی روزهای گذشته میان بخش‌های مرتبط دو کشور به منظور تدوین پیش‌نویس سند یادداشت تفاهم کمیسیون مشترک در حوزه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، گمرکی، حمل و نقل، انرژی، بهداشت، علمی و فناوری، فرهنگی و گردشگری و کشاورزی تشکیل شد و مذاکره ثمربخشی صورت گرفت.

مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با توجه به اهمیت تقویت پیوند بخش‌های خصوصی دو کشور مقرر است در حاشیه اجلاس مذکور، همایش فرصت‌های تجاری دو کشور نیز در روز دوشنبه مورخ ۲ اسفندماه در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شود.

کریم‌زاده ضمن اشاره به اهمیت برگزاری این اجلاس در توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و ازبکستان خاطرنشان کرد: ازبکستان به عنوان یکی از کشورهای مهم و هدف صادراتی ایران بوده و صادرات به این کشور، در ماه های اخیر، روند رو به رشدی داشته است.

۲۸ بهمن ماه معاون اقتصادی وزارت امورخارجه از برگزاری دو کمیسیون مشترک اقتصادی با کشورهای ازبکستان و قزاقستان هفته آینده در تهران خبر داده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار