در مدارس دخترانه متوسطه اول و دوم شهرستان اسلامشهر انجام شد

اجرای برنامه مکمل‌یاری با قرص آهن و ویتامین D

اسلامشهر (پانا) - کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر گفت مصرف قرص آهن و ویتامین D برای دانش‌آموزان از ابتلا به بیماری‌ها و افت تحصیلی پیشگیری می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۵۶۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه مکمل‌یاری با قرص آهن و ویتامین D

زهره حاتمی، کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر در جلسه آموزش مجازی معرفی برنامه طرح مکمل یاری با قرص آهن و ویتامین D اظهار کرد: آهن کافی برای حفظ سلامت، رشد مطلوب و فراهم ساختن زمینه مناسب برای یادگیری در دوران تحصیلی ضروری است.

وی بیان کرد: دانش‌آموزانی که دچار کم‌خونی و فقرآهن هستند، همیشه احساس خستگی و ضعف می‌کنند. این دانش‌آموزان اغلب از ورزش و فعالیت‌های بدنی دوری می‌کنند و یا در هنگام ورزش خیلی زود خسته می‌شوند. در این افراد تغییرات رفتاری به صورت بی‌حوصلگی و بی تفاوتی مشاهده می‌شود.

حاتمی تصریح کرد: کم‌خونی و فقر‌آهن به علت تأثیر بر قدرت یادگیری و کاهش آن، افت تحصیلی دانش‌آموزان را باعث خواهد شد. کمبود ویتامین در همه گروه‌های سنی از شیوع بالایی برخوردار است. از عوارض کمبود ویتامین D می‌توان به خطر بروز بیماری‌هایی مانند سرطان، دیابت نوع یک، استئوپروز و اختلالات خودایمنی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح مکمل یاری یکی از استراتژی‌های پیشگیری از ایجاد کمبود مواد مغذی است، خاطرنشان کرد: قرص‌های مکمل آهن و مکمل ویتامین D به 34 مدرسه دخترانه متوسطه دوره‌های اول و دوم آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر جهت اجرای برنامه مکمل یاری دانش‌آموزان ارسال شده است.

خبرنگار دانش‌آموز: رومینا معبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار