افتتاح کارگاه برق صنعتی، PLC و کامپیوتر هنرستان ماندگار سید جمال‌الدین اسدآبادی در مشهد

مشهد (پانا) - مراسم افتتاح سه کارگاه هنرستان سید جمال‌الدین اسدآبادی با حضور سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل، سرپرست اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 مشهد، رییس اداره فنی حرفه‌ای و کاردانش اداره کل و معاونت آموزش متوسطه ناحیه 2 مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح کارگاه برق صنعتی، PLC و کامپیوتر هنرستان ماندگار سید جمال‌الدین اسدآبادی در مشهد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه 2 مشهد، در این جلسه اردشیر رستمی، سرپرست اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 مشهد ضمن تبریک سالروز پیروزی خجسته انقلاب اسلامی ایران و همچنین تبریک ولادت امام جواد (ع) و میلاد امیرالمومنین علی (ع) و روز پدر گفت: به همت خیرین گرانقدر کارگاه کامپیوتر این هنرستان تجهیز شد.

وی در ادامه با تاکید بر توانمندی هنرآموزان بیان کرد: کارگاه برق صنعتی این هنرستان با تلاش های شبانه روزی هنرآموزان و کادر اجرایی آموزشگاه افتتاح شد، از جمله ویژگی های خاص این کارگاه باید به ساخت ماکت ها و تابلوهای برق صنعتی توسط هنر آموزان اشاره کرد.

رستمی همچنین اظهار کرد: با توجه به دروس عملی رشته برق و نیاز به به‌روزرسانی تجهیزات کارگاهی، تصمیم گرفتیم با حداقل هزینه به این مهم دست یابیم که به لطف خدا و با تلاش همکارانم در این هنرستان توانستیم تابلوها و ماکت های مورد نیاز دانش آموزان را فراهم آوریم و نباید از این نکته عبور کنیم که هزینه ساخت این تجهیزات نسبت به خرید از بازار بسیار کمتر بوده و از هدررفت بودجه در این بخش جلوگیری کردیم؛ به طور مثال فقط در یک نمونه تابلو PLC که در بازار به قیمت 1 میلیارد ریال است، چیزی قریب به 60 درصد صرفه جویی هزینه رخ داد.

وی در پایان گفت: همه مدارس و به ویژه هنرستان های ناحیه می توانند با تکیه بر ظرفیت داخلی خود و با کمترین صرف هزینه ابزار و وسایل تعلیم و تربیت دانش آموزان را فراهم آورند، این کار بسیار تخصصی و نیک هنرستان سید جمال باید سرلوحه کاری همه مدیران در آموزش و پرورش ناحیه 2 باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار