عباس‌زاده: عربستان برای روابط با ایران جدیت و حسن‌نیت نشان دهد

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اعتقاد دارد سعودی‌ها برای ترمیم روابطشان با ایران باید جدیت و حسن نیت از خود نشان دهند.

کد مطلب: ۱۲۵۵۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
عباس‌زاده: عربستان برای روابط با ایران جدیت و حسن‌نیت نشان دهد

به گزارش خانه ملت، محمود عباس زاده مشکینی درباره اهمیت برگزاری مذاکرات میان ایران و عربستان بر اساس حسن نیست و احترام متقابل، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران به ویژه در دولت سیزدهم همسایه محوری برشمرده می شود لذا فرصت خوبی برای ترمیم روابط میان دو کشور فراهم شده است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه ارتباطات با همسایگان سیاست راهبردی جمهوری اسلامی است از این رو طی ماه های گذشته شاهد رفت و آمدهای دیپلماتیک متعددی هستیم، اظهار کرد: بر این اساس عربستان سعودی نیز در این محور قرار دارد و می توان با برگزاری مذاکرات رویه را تغییر دارد تا روابط ترمیم شود.

وی ادامه داد: این مهم در حالیست که باید اذعان کرد سعودی‌ها برای ترمیم روابطشان با ایران باید جدیت و حسن نیت از خود نشان دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به برگزاری چهار دوره مذاکره میان ایران و عربستان، افزود: باید یادآور شد در دوره های گذشته تجربه ای در همراهی با سعودی ها وجود دارد؛ مقامات این کشور هر موقع به مشکل برخوردند و احساس کردند ایران می‌تواند کمک کند به سمت کشورمان آمده اند اما در زمان های دیگر رویه متفاوت بوده لذا این نوع رفتار صحیح نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید بیان کرد برخی اقدامات سعودی ها نیز با حسن نیست منافات دارد؛ به عنوان مثال شبکه ماهواره ای راه اندازی می شود که 24 ساعت به مقابله می پردازد از این رو امیدواریم به اصلاح رویه کنونی شاهد توسعه روابط میان دو کشور باشیم ؛ تحقق این امر به نفع همه منطقه و ایجاد ناامیدی میان کشورهای فرامنطقه ای خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار