فجرآفرینان انقلاب

شهرکرد(پانا) - دهه فجر دهه تجدید قوای نیروهای انقلابی همراه با یادها و خاطره‌های پرشکوه آن روزهاست.

کد مطلب: ۱۲۵۵۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
فجرآفرینان انقلاب

علی اکبری یکی از افرادی است که در روزهای انقلاب حضور داشته و در دفاع مقدس 8 ساله نقش چشمگیری داشته است.

اکبری در گفت و گو با پانا، ضمن اشاره به اتفاقات دهه فجر گفت: انقلاب ۱۳۵۷ که به عنوان انقلاب اسلامی نیز شناخته می‌شود، یک دگرگونی بزرگ سیاسی_اجتماعی بود که با مشارکت طبقات مختلف از مردم انجام پذیرفت و نظام پادشاهی پهلوی را سرنگون کرد و زمینه روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری مرجع تقلید شیعه، امام خمینی را فراهم کرد. تفکرات و شخصیت های اسلامی در این انقلاب حضور برجسته داشتند و امام خمینی آن را《انقلاب اسلامی》خواند. این انقلاب نخستین انقلابی است که اسلام گرایی را در خاورمیانه به پیروزی رساند.

وی اظهار کرد: هر انقلابی دارای شعار هایی است. شعارهای هر انقلاب از اسناد گرانبها و یکی از مهمترین آرمان های هر انقلاب است.

اکبری افزود: در سال ۵۷ مردم ایران برای سرنگونی شاه پهلوی از شعارهایی ازجمله:نصر من الله وفتح قریب، مرگ بر این سلطنت پرفریب؛ ما همه سرباز توییم خمینی، گوش به فرمان توییم خمینی؛ایران کشور ماست، خمینی رهبر ماست؛ نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی و.... استفاده می‌کردند. زنان و مردان همچون خواهر و برادر بودند با هم و یک صدا نارضایتی خود را از حکومت پهلوی اعلام می‌کردند و بالاخره این وحدت و افتخار به پیروزی منجر شد.

توران علی بیگی یکی از بانوانی که در نهضت سوادآموزی تحصیل می‌کند می‌گوید: در زمان حکومت پهلوی بانوان برای درس خواندن خیلی اذیت می شدند، ولی امام خمینی با تشکیل انقلاب اولین هدفش این بود که نهضت سوادآموزی را راه‌اندازی کرد تا همه مردم ایران بتوانند باسواد شوند و یک ایران باسواد و استقلال و مستقل داشته باشیم. ایشان می‌گویند انقلابی که انجام شد حتی پس از ۴۳ سال پر از خاطرات زیبا و شیرین است و ما با شنیدن سرودهای انقلابی که در آن زمان نواخته شد، بسیار لذت می بریم و روحیه مان تازه می‌شود و امیدوارم که این انقلاب سالیان سال پاینده و پیروز و ماندگار باشد تا فرزندانمان نیز بتوانند در این انقلاب به طور صحیح زندگی کنند.

خبرنگار پانا:فاطمه آقابابایی بنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار