در دبیرستان غیر دولتی محراب منطقه ۱۴ برگزار شد:

جشنواره بزرگ لب آهنگ، با محوریت پیروزی انقلاب اسلامی

تهران (پانا) - مربی تربیتی و مشاور آموزشی دبیرستان غیردولتی محراب منطقه ۱۴، از راه اندازی پویش لب آهنگ، سرودهای ملی و میهنی ویژه دانش‌آموزان، با هدف پاسداشت سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی و آموزش سرودهای ملی و مذهبی به عنوان هنری فاخر و بیان‌کننده احساس‌ جمعی و ملی در بین نوجوانان دانش‌آموز خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۵۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره بزرگ لب آهنگ، با محوریت پیروزی انقلاب اسلامی

عرفان جعفری؛ مربی تربیتی و مشاور آموزشی دبیرستان غیردولتی محراب با بیان اینکه لب آهنگ هنر روزگار و غوغای شعر، موسیقی و رنگ روزگار امروز ماست، گفت: سرود و هنر‌ های آوایی در تلطیف روح و جسم افراد نقش بسیار مهمی دارند. صدا‌ها و نغمه‌ های گوش‌ نواز و دل‌نشین، حس آرامش و شادی را در فرد ایجاد می‌کند که به دنبال آن فرد از وقتی که برای یک آهنگ یا شنیدن یک سرود صرف کرده است، احساس رضایت‌ مندی و لذت می‌کند و همین امر در افزایش انرژی و انگیزه‌ های درونی مثبت او تأثیر شگرفی از خود بر جای می‌گذارد. از آنجایی که سرود های ملی و میهنی، بیان کننده احساسات جمعی و ملی ما ایرانیان است و مناسب ترین سرود برای انجام این عمل، لب خوانی است، بر آن شدیم تا با برگزاری جشنواره لب آهنگ، به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، احساس ملی و میهنی را برای باری دیگر، در درون دانش آموزان این مرز و بوم زنده کنیم.

وی ادامه داد: به جز فرآیند‌های احساسی که موسیقی و هنر‌های آوایی در فرد ایجاد می‌کند، گوش دادن و سرود و لب خوانی آن، در واقع می‌تواند یک ابزار آموزشی مفید برای آموزش بسیاری از ارزش‌ها، باور‌ها، فرهنگ‌ ها و غیره باشد. به ویژه وقتی مخاطب آن دانش‌ آموزان هستند که میزان اثرگذاری آن دو چندان می‌شود، چون دانش‌ آموزان با محتواهای احساسی و زیبایی شناسی، بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند. بنابراین لب خوانی، به خوبی می‌تواند ابزاری برای آموزش در عرصه تعلیم و تربیت باشد.

جعفری در تکمیل گفته هایش، اظهار کرد: این سخن مقام معظم رهبری که تأثیر یک سرود از یک سخنرانی بیشتر است، نقطه عطفی برای شروع فعالیت من در این عرصه شد. امیدی به مؤثر و مفید بودن هر چند کوچک در ما به وجود آمد تا یک جشنواره لب آهنگ با محوریت انتخاب یکی از سرودهای ملی و میهنی تشکیل دهیم و از تمامی دانش‌آموزان مستعد، علاقمند و داوطلب منطقه به منظور پرورش روحیه جهادی و انقلابی آنان، برای شرکت در این جشنواره دعوت به عمل آوردیم. این جشنواره با همکاری و همت معاونت پرورشی مدرسه، مربی تربیتی و مسئول روابط عمومی مدرسه برگزار شد.

وی در خصوص نحوه برگزاری این مسابقه بزرگ، گفت: این مسابقات در دو مرحله، به صورت انتخاب سه فایل از سرود های ملی در قالب رأی گیری از دانش آموزان برگزار شد. در ادامه ۳ فایلی که بیشترین آرا را به خود اختصاص داده اند، برای مسابقه انتخاب شدند. از علاقه مندان و شرکت کنندگان در این جشنواره بزرگ جهت تمرین و آمادگی کافی در این مسابقه دعوت به عمل آمد و سپس فرصتی در اختیار آنان برای ضبط لب آهنگ و ارسال آن با همکاری اولیا قرار گرفت. در انتها ١٠ نفر از دانش آموزان برگزیده وارد مرحله نخست و از میان آنان، ۳ نفر برتر و نهایی این مسابقه انتخاب می شوند.

جعفری در آخر خاطرنشان کرد: در ۲۱ بهمن ماه، طی مراسمی به رسم یاد بود، ضمن ارائه نتایج نهایی، از برندگان نهایی با اهدای هدیه ای نفیس تقدیر و تشکر به عمل خواهد آمد. باشد که عملی هر چند کوچک برای شناسایی استعدادهای مستعد در زمینه سرود و ایجاد انگیزه لازم در آنان برداشته باشیم.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار