نخستین جلسه شورای عالی نظام پزشکی در دوره جدید تشکیل می‌شود

در راستای اجرای قانون سازمان نظام پزشکی با دعوت رییس کل سازمان نظام پزشکی، اعضای شورای عالی سازمان نظام پزشکی در دوره جدید، بیست و سوم شهریور ماه نخستین جلسه خود را برای انتخابات درونی تشکیل خواهند داد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، بر اساس قانون سازمان نظام پزشکی، پس از تنفیذ حکم ریاست کل سازمان نظام پزشکی از سوی رییس‌جمهور، رییس کل این سازمان باید طی یک ماه اعضای شورای عالی سازمان نظام پزشکی را که پیش از این حکمشان از سوی هیات نظارت بر انتخابات این سازمان تنفیذ شده را برای تشکیل نخستین جلسه شورای عالی دعوت کند.

به این ترتیب شورای عالی نظام پزشکی در حضور نمایندگان وزارت بهداشت، اعضای هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی و همچنین هیات رییسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، نخستین جلسه خود را تشکیل خواهند داد.

در این جلسه، شورای عالی انتخابات درونی خود را به منظور انتخاب هیات رییسه انجام خواهد داد. همچنین طرح کلی تشکیل کارگروه‌ها نیز در این جلسه مشخص خواهد شد.

لازم به ذکر است، بر اساس قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی، شورای عالی این سازمان از ارکان اصلی آن محسوب شده و به عنوان رکن اصلی سازمان نظام پزشکی از اختیارات بالایی نیز برخوردار است.

شورای عالی طی جلسات ادواری خود مهم‌ترین مسائل جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی را بررسی و کنترل می‌کند. حتی استیضاح از ریاست کل نیز جزو اختیارات این شوراست. همچنین شورای عالی سازمان نظام پزشکی توسط مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی پایش می‌شود و انتخابات آن نیز هر چهار سال یک بار توسط مجمع عمومی صورت می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار