مدیر آموزش و پرورش ملارد تأکید کرد:

آثار معنوی و تربیتی اردوهای راهیان نور بر دانش‌‌آموزان کاملاً مشهود است

ملارد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ملارد بر آثار مهم و قوی شرکت دانش‌‌آموزان در اردوهای راهیان نور و تأثیر آن بر مسائل اخلاقی و تربیتی آنان تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
آثار معنوی و تربیتی اردوهای راهیان نور بر دانش‌‌آموزان کاملاً مشهود است

طیب رضایی‌فر، در افتتاحیه اردوی مجازی راهیان نور ملارد در گلزار شهدای این شهرستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای ایران در همه وقایع و قدردانی از تلاش‌های دست‌اندرکاران این مراسم معنوی گفت: اردوهای راهیان نور، موقعیتی رشد دهنده، تربیتی و جزو برنامه‌های پرورشی و فرهنگی است که در دسته اهداف عبادی اعتقادی از سند تحول بنیادین قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های گذشته، اردوهای راهیان نور بصورت حضوری برگزار می‌شد و به گواهی والدین و مسئولان مدرسه، دانش‌‌آموزانی که در این اردوی معنوی شرکت کرده بودند، از لحاظ اعتقادی و اخلاقی پیشرفت چشمگیری داشتند.

مدیر آموزش و پرورش ملارد افزود: در اصل، این برنامه معنوی می‌تواند دانش‌‌آموزان را انقلابی بار آورده و انقلابی نگه دارد.

رضایی‌فر خاطرنشان کرد: اگرچه بخاطر شیوع کرونا در دو سال اخیر این برنامه را بصورت مجازی برگزار کردیم اما مسئولان مناطق مختلف شهرستانهای تهران می‌توانند اردوهای یک روزه در بازدید از برنامه‌های مختلف هر منطقه را برای آگاهی و آشنایی دانش‌‌آموزان با فعالیت‌های مربوط به هر شهدا در هر منطقه برنامه‌ریزی کنند.

علی‌اکبر جهانی‌نژاد، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه ملارد هم طی سخنانی، ضمن گرامیداشت اهمیت کار شهدای دانش‌آموز و فرهنگی بیان کرد: اردوهای راهیان نور اگر بصورت مجازی هم برگزار شود، فرصتی ناب برای شناخت اهداف شهدا و عمل به آنهاست.

وی به تغییرات عمده دانش‌‌آموزان کنونی نسبت به زمان قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: در آن زمان ما کشوری وابسته به غرب بودیم و دانش‌آموزان اهل مطالعه و تحقیق نبودند و سست عنصری را پیشه خود کرده بودند‌.

جهانی‌نژاد افزود: بعد از انقلاب مردم سالاری بر جامعه حاکم شد و مردم به ولایت فقیه تکیه کردند، این باعث شد به تنهایی در مقابل استکبار جهانی بایستیم و به پشتوانه خدا، اسلام و ولایت فقیه به پیشرفتهای چشمگیری در زمینه‌های نظامی، علمی و فرهنگی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: ۸ سال دفاع مقدس یادآوری قدرتی بود که اسلام و انقلاب به مردم ما داد و با اینکه از لحاظ مادی ضعیف بودیم، اما از لحاظ ایمان قوی شدیم و شهدا با پیروی از ولایت، کیان جامعه و مرزهای ایران اسلامی را حفاظت کردند و این دستاورد انقلاب اسلامی بود.

این مراسم بصورت پخش زنده در کانال‌های شبکه شاد و با حضور و روایت‌گری اکبر رسولی برادر شهید محمدرضا رسولی و برنامه‌های متنوع فرهنگی دیگر برگزار شد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار