1000 نفر در ارومیه معتکف می شوند

ارومیه(پانا)-مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: یک هزار نفر در ارومیه معتکف می شوند و سه مکان برای این موضوع تدارک و اماده سازی شده است.

کد مطلب: ۱۲۵۴۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
1000 نفر در ارومیه معتکف می شوند

حجت‌ الاسلام منصور امامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مصلی امام خمینی ( ره) ارومیه برای خواهران و دو مسجد علی ابن ابی طالب در منطقه ایثار ارومیه و مسجد امام حسین (ع) در منطقه بهداری برای برادران اماده سازی شده اند.

وی بیان کرد: این مکانها طبق اعلام ستاد کرونا باید با 25 درصد ظرفیت پذیرای معتکفان باشند و افراد شرکت کننده لازم است تا 2 دز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

حجت الاسلام امامی اظهار کرد: امسال در استان در صورتی که وضعیت شهرها به قرمز نرسد، اعتکاف با همه ظرفیت‌ها برگزار می‌شود و اگر وضعیت قرمز باشد، طبق نظر ستاد کرونا برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: تدوین دستورالعمل بهداشتی با توجه به شیوع ویروس کرونا و نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تأمین احتیاجات پزشکی و استقرار یک دستگاه آمبولانس در محل برگزاری نیز در دستور کار ستاد برگزاری اعتکاف قرار دارد.

وی ادامه داد: مساجد مد نظر در شهرستان‌های استان برای برگزاری اعتکاف مشخص شده‌اند و علاقمندان میتوانند با مراجعه به سامانه ثبت نام و شهر و مساجد مورد نظر خود را از 20 بهمن ماه نیز انتخاب کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی یاد آور شد: برگزاری شبی با قرآن، مدیحه سرایی و مداحی، حلقه های دینی و تبیینی از جمله برنامه های ضمنی مراسم اعتکاف است.

وی ادامه داد: مراسم اعتکاف موتور محرکی است برای اینکه انسان به خود بیاید و خود را احیا کند در واقع اعتکاف نوعی سرمایه گذاری بروی خود است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار