محمود امانی در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی:

انقلاب اسلامی یک واقعه و رویداد بسیار عظیم در تاریخ ملت ایران و جهان است

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت در کشور ما شگفتی‌ها زمانی رخ داده‌اند که بسیاری در اوج ناامیدی هستند.

کد مطلب: ۱۲۵۴۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
انقلاب اسلامی یک واقعه و رویداد بسیار عظیم در تاریخ ملت ایران و جهان است

محمود امانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که توسط پایگاه بسیج شهید باهنر شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک واقعه و رویداد بسیار بزرگ در تاریخ ملت ایران و حتی جهان است که باعث شد شیوه زندگی مردم ایران را دگرگون و تغییر دهد.

وی افزود: این انقلاب هنوز ادامه دارد و بیانیه گام دوم انقلاب از این منظر سرچشمه می‌گیرد. انقلاب ایران چند مشخصه بارز دارد که در شعار اصلی انقلاب خود را متجلی می‌سازند.

امانی افزود: اصل‌ ترین شعار این انقلاب، شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، این‌ها مبانی و سنگ بنای انقلاب اسلامی ایران هستند که اصول اصلی این انقلاب بر اساس آن‌ها پی‌ریزی شده است.

امانی با تاکید بر اینکه این انقلاب برای زنده کردن سه ارزش فوق توسط ملت ایران اتفاق افتاد، ابراز داشت: مردم ایران با انقلاب جهانی اسلام به گونه‌ای متفاوت برخورد کردند. هنگامی که سپاه مسلمین وارد ایران شد، مردم ایران اسلام را پذیرفتند ولی زبان و فرهنگ خود را حفظ کردند. حتی یک نوع واژگان فقهی فارسی را به‌کار گرفتند که از ایران تا کشورهای دیگر گسترش یافت.

وی اضافه کرد: ایران اولین کشوری بود که در مقابل حکومت‌های اموی و عباسی مقاومت کرد و حکومت اسلامی را مبنای مکتب اهل بیت علیه السلام ایجاد کرد؛ مردم ایران مدیون حکومت صفویه هستند چون باعث شد ایران امروز پس از یک دوره طولانی هرج و مرج مجدداً احیا شود. در این کشور شگفتی‌ها زمانی رخ داده‌اند که بسیاری در اوج ناامیدی هستند.

امانی با تاکید بر لزوم مطالعه تاریخ انقلاب‌های بزرگ جهان، گفت: انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با انقلاب‌های بزرگ جهان مانند هند، فرانسه و... متفاوت و منحصر به‌فرد است.

وی افزود: این انقلاب مبتنی بر سه پایه استقلال‌طلبی، آزادی‌خواهی و ارزش‌مداری اسلامی است که به خواست ملت ایران اتفاق افتاده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان گفت: مهم‌ترین راز استواری این انقلاب حضور مردم و اعتقادات سه‌گانه فوق در آن‌هاست که انقلاب را پایدار و استوار نگهداشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار