وزیر آموزش و پرورش خبر داد

امروز؛ برگزاری جلسه بررسی اشکالات رتبه‌بندی معلمان در مجلس

آموزش و پرورش برای حذف تدریحی کنکور از سال‌های بعد، آزمون‌های استاندارد در پایه‌های دهم و یازدهم خواهد گرفت

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش خبر داد جلسه بررسی اشکالات لایحه رتبه‌بندی معلمان امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. 

کد مطلب: ۱۲۵۴۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
امروز؛ برگزاری جلسه بررسی اشکالات رتبه‌بندی معلمان در مجلس

یوسف نوری در حاشیه آیین افتتاح برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان و در جمع خبرنگاران درباره رتبه‌های علمی دانش‌آموزان اظهار کرد: مهم‌ترین المپیادهای ایران از اواسط دهه ۶۰ آغاز شد و جزو کشورهای برتر بودیم. در مراسم هفته گذشته نیز از بیش از 300 نفر از مدال آور تجلیل شد که این افراد در رشته‌های مختلف بودند.

وی افزود: همچنین جشنواره جوان خوارزمی یکی از جشنواره‌های موثر است که پایه شرکت‌های دانش بنیان امروزی است و رشد مناسبی داشته است.

نوری به وضعیت دانش‌آموزان در آزمون‌های تیمز و پرلز اشاره کرد و با بیان اینکه نظام آموزشی کنکور محور بوده است ادامه داد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار شد آموزش و پرورش برای حذف تدریحی کنکور از سال‌های بعد، آزمون‌های استاندارد در پایه‌های دهم و یازدهم بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره جبران کمبود مشاور در مدارس بیان کرد: تعداد نیروی انسانی گروه اول مشاوره (الف)، کم است در این راستا باید 15 هزار نیروی دیگر اضافه شود که این نیروها عموما برای دوره ابتدایی و مناطق دور هستند.

نوری افزود: در این راستا تغییر نرم‌های مراقبان بهداشت را انجام دادیم و از نرم یک به 750 دانش‌آموز به سمت نرم یک به 480 دانش‌آموز پیش رفتیم که در هیات وزیران مورد تصویب قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره سرانجام رتبه بندی معلمان خبر داد جلسه بررسی اشکالات رتبه‌بندی معلمان امروز در مجلس برگزار می‌شود.

وی در پایان اضافه کرد: ایرادات رتبه بندی در حال بررسی است به دلیل تراکم کار برنامه‌های دهه فجر جلسه بررسی این طرح به تاخیر افتاد که امروز برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار