مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران :

مهمترین نتیجه مجالس دانش‌آموزی ترویج فرهنگ مشارکت‌جویی و مسئولیت‌پذیری بین دانش‌آموزان است

تهران(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره بر اهمیت نقش مجالس دانش‌آموزی در ترویج فرهنگ مشارکت‌جویی در مدارس و تربیت اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین نتیجه مجالس دانش‌آموزی ترویج فرهنگ مشارکت‌جویی و مسئولیت‌پذیری بین دانش‌آموزان است

سیدمجتبی هاشمی گفت: توجه به تربیت همه‌جانبه دانش‌آموزان به عنوان گروه بزرگی از جامعه که آینده میهن به دست آنان رقم خواهد خورد، اهمیت زیادی دارد. باید آن‌ها را دریابیم و به آن‌ها اعتماد کنیم و فضاهایی فراهم کنیم تا قابلیت‌ها و توانایی‌های خود را به نمایش گذاشته و در راستای مطالبات خود با تکیه بر آموزه‌های اسلامی ایرانی اقدام و فعالیت کنند.

او با تاکید بر اهمیت برگزاری انتخابات مجلس دانش‌آموزی در راستای رسیدن به مشارکت حداکثری جامعه دانش‌آموزی طبق اصول گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین ادامه داد: حضور دانش‌آموزان در برگزاری و انتخابات این مجلس چه برای کاندید شدن و چه برای رای دادن می‌تواند برای دانش‌آموزان تمرین جامعه‌پذیری و مشارکت اجتماعی باشد و بستری برای حضور آن‌ها در جامعه مدنی ایجاد کند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران درباره انتخابات و نتایج مجلس دانش‌آموزی در استان تصریح کرد: در تمامی مدارس مناطق 21گانه شهرستان‌های تهران انتخابات مجلس دانش‌آموزی برگزار شده و اعضای مجلس مناطق مشخص شده‌اند. در هر منطقه 25 نماینده دختر و 25 نماینده پسر به عنوان منتخب منطقه برگزیده شده که روسای مجالس هر منطقه عضو مجلس دانش‌آموزی استان خواهند شد و انتخابات رئیس و اعضای هیئت رئیسه مجلس استان نیز در روز دوم اسفندماه برگزار خواهدشد.

هاشمی بر ایجاد بستر مناسب و فراهم کردن سازوکارهای لازم برای بهره‌گیری از نظرات مشورتی دانش‌آموزان عضو این مجلس در مناطق و استان تاکید کرد و گفت: تقویت روحیه خودباوری و آشنایی دانش‌آموزان با فعالیت‌های اجتماعی، مدیریتی، اقتصادی و سیاسی؛ همچنین آشنا شدن آن‌ها با مشکلات موجود در نظام آموزش و پرورش به طور ملموس و پیشنهاد راهکارهایی برای برطرف کردن این مشکلات از نتایج درخشان این فعالیت خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار