سیداحسان خاندوزی*

نقطه عطف نقشه راه غیرتورمی دولت سیزدهم

با امضا و تبادل اسناد مربوط به اجرای 48 پروژه صنعتی در کشور به ارزش 17 میلیارد دلار با حضور رئیس جمهوری در روز گذشته، یکی از مهم‌ترین نقاط عطف در اجرای نقشه رشد غیرتورمی دولت سیزدهم تجربه شد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد

نقطه‌عطفی که با تکمیل بخشی از برنامه دولت برای رونق تولید و مهار تورم، آینده روشنی پیش روی اقتصاد ایران قرار می‌دهد.
برای تحقق هدف نقشه راه غیرتورمی یعنی رشد اقتصادی و رونق تولید نیز اقدامات متعددی از سوی دستگاه‌های ذیربط تدوین و درحال اجراست. درهمین زمینه با توجه به اینکه یکی از موانع رشد در اقتصاد ایران کمبود منابع مالی محسوب می‌شود، با تدوین روش تأمین مالی زنجیره‌ای و رونمایی از آن طی روزهای گذشته، بستر مناسبی برای دستیابی واحدهای تولیدی به تسهیلات بانکی فراهم شده است.
در همین راستا، یکی از مواردی که در نقشه راه غیرتورمی مورد تأکید قرار گرفته، استفاده از ظرفیت‌های داخلی است. به گونه‌ای که برخی از واحدهای تولیدی تأثیرگذار و بزرگ کشور به عنوان پیشران رشد اقتصادی در نظر گرفته شده‌اند که با تجمیع سرمایه‌گذاری‌های آنها به منظور اجرای طرح‌ها و پروژه‌های اولویت‌دار و استراتژیک، کمک شایانی به تحقق رشد و رونق اقتصادی می‌کنند.
سرمایه‌گذاری 17 میلیارد دلاری شش واحد بزرگ صنعتی و معدنی کشور برای اجرای 48 پروژه درهمین راستا صورت گرفته است. بدین ترتیب در شرایطی که همچنان اقتصاد ایران تحت فشارهای تحریمی قرار دارد، بزرگ‌ترین صنایع کشور در کنار هم سرمایه‌گذاری ویژه ارزی و ریالی را برای سال آینده متعهد شده‌اند که به طور قطع اقتصاد ملی از آثار مثبت و برکات آن برخوردار خواهد شد.

*وزیر امور اقتصادی و دارایی

*روزنامه ایران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار