درپژوهش‌سرای شهید مطهری دختران آموزش و پرورش اسلامشهر

برگزاری کارگاه استخراج و مشاهده سلول‌های بنیادی استخوان ران موش

اسلامشهر (پانا) - دبیر راهنمای طرح استخراج و مشاهده سلول‌های بنیادی استخوان ران موش گفت این کارگاه با هدف کسب تجربه کار با حیوانات آزمایشگاهی و ارتقاءسواد علمی دانش‌آموزان در زمینه سلول‌های بنیادی برگزارشد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه استخراج و مشاهده سلول‌های بنیادی استخوان ران موش

سیده نجمه کاتبی،دبیر راهنمای طرح استخراج و مشاهده سلول‌های بنیادی استخوان ران موش از پژوهش‌سرای شهید مطهری دختران آموزش و پرورش اسلامشهر در گفت و گو با پانا اظهار کرد:در بخش تئوری کارگاه ابتدا در رابطه با ماهیت و اهمیت سلول‌های بنیادی و روش کار با موش آزمایشگاهی برای استخراج سلول های بنیادی از استخوان ران موش آموزش داده شد.

وی بیان کرد: سپس در بخش عملی پس از آموزش هندلینگ موش آزمایشگاهی به دانش‌آموزان، استخراج سلول‌های بنیادی و مشاهده زیر میکروسکوپ نمایش داده شد و دانش‌آموزان بصورت گروهی به استخراج و مشاهده سلول‌های بنیادی پرداختند.

کاتبی تصریح کرد:در این کارگاه که مدرس آن سلیمان کرد بود،ایجاد فضای مناسب برای دانش‌آموزان علاقمند به یادگیری مهارت‌های آزمایشگاهی زیست شناسی به ویژه در زمینه زیست فناوری و سلول‌های بنیادی از جمله اهداف اجرای طرح بود.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان با هدف کسب تجربه کار با حیوانات آزمایشگاهی و ارتقاء سواد علمی در زمینه سلول‌های بنیادی در این کارگاه آموزشی حضور پیدا کردند.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار