راه ۲۵ روستای خلخال بر اثر کولاک برف مسدود شد

اردبیل(پانا) - وزش باد شدید و کولاک برف راه ۲۵ روستای شهرستان خلخال را دوباره مسدود کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
راه ۲۵ روستای خلخال بر اثر کولاک برف مسدود شد

به گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل استان اردبیل، معروف خسروی ،رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان خلخال گفت: بارش برف سنگین روز‌های جمعه هفته گذشته و شنبه هفته جاری راه همه روستا‌های دارای سکنه این شهرستان را مسدود کرده بود که در طول روز و شب گذشته راه ارتباطی مسدود ۱۱۷ روستای خلخال با تلاش راهداران بازگشایی شد.
وی با بیان اینکه با وجود صاف شدن آسمان و قطع بارش برف به علت شدت باد کولاک در سطح همه محور‌های بین شهری و روستایی خلخال همچنان ادامه دارد، افزود: با وجود تلاش راهداران برای بازگشایی راه‌های روستایی مسدود شده از برف هم اکنون راه ۲۵ روستای خلخال به علت بارش سنگین برف همراه با کولاک دوباره مسدود شده که تلاش راهداران برای بازگشایی این محور‌های مسدود روستایی در حال انجام است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال گفت: از آغاز بارندگی‌های برف و از ابتدای دی ماه امسال تاکنون بیش از ۲۵ هزار کیلومتر باند از سطح راه‌های بین شهری و روستایی پوشیده از برف این شهرستان برف روبی و بازگشایی شده و برای مقابله با پدیده یخبندان سطح همه محور‌های بین شهری نمک پاشی و یخ زدایی شده است.
غلامرضا گلمردای، رئیس اداره هواشناسی خلخال نیز گفت: ارتفاع برف ۲ روز گذشته شهر خلخال ۲۶ سانتمیتر اندازه گیری شده که در همین مدت میزان برف ذوب شده نیز ۲۰/۸ میلیمتر به ثبت رسیده است.
وی افزود: با خروج کامل سامانه بارشی از منطقه از امروز یکشنبه شاهد کاهش دما و یخبندان شدید خواهیم بود و جوی سرد و نسبتا پایدار در منطقه حاکم خواهد شد.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز با توجه به احتمال کولاک در محورهای مواصلاتی استان از مترددین در محورهای مواصلاتی خواست حتما قبل از سفر با شماره ۱۴۱مرکز مدیریت راهها تماس حاصل کنند تا از مسدود یا بسته شدن محورها اطلاع حاصل نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار