تخصیص ۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی در نیمه دوم سال به استان اردبیل

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل از تخصیص ۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی در نیمه دوم سال‌جاری به این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص ۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی در نیمه دوم سال به استان اردبیل

سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در گفت و گو با صدا و سیمای مرکز اردبیل با اعلام این خبر افزود: این اعتبار از محل سفر رییس جمهوری برای پروژه های زیرساختی این استان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این اعتبار در سه بخش ۳۶۰ ، ۴۵ و ۲۵۰ میلیارد تومانی اختصاص یافته است، اظهار کرد: این اعتبار برای اینکه اجرای پروژه ها، به خصوص پروژه های زیرساختی استان متوقف نشود، جذب شده است.

استاندار اردبیل به اهمیت پیگیری برای انجام سفر رییس جمهوری به استان اشاره کرد و گفت: انجام این سفر قبل از تنظیم لایحه بودجه حائز اهمیت بوده که اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه های پیشران در این سفر مصوب شد.

عاملی بیان کرد: آنچه که برای پروژه های استان در سال آینده مورد نیاز بود، در این سفر مصوب و در قانون بودجه ۱۴۰۱ آمده است.

وی تصریح کرد: با انجام سفر رییس جمهور منابع بیشتری به این استان اختصاص داد و در این سفر مبلغ هشت هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان مصوب شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: ۹ هزار میلیارد تومان هم تسهیلات بانکی برای طرح های اقتصادی استان در این سفر مصوب شده است.

عاملی ضمن مقایسه این اعتبار مصوب با بودجه سال‌جاری استان گفت: در سال جاری میزان هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه استان از محل استانی و ملی بود.

وی گفت: بودجه سال آینده استان هم سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که با این افزایش مناسب، که بخشی از آن نتیجه سفر رئئیس جمهور به استان است، امید می رود، اجرای پروژه های پیشران و زیرساختی سرعت گیرد.

استاندار اردبیل با اشاره به اهمیت اجرای پروژه های زیرساختی استان، اجرای زیرساخت های هوایی، ریلی، برق و گاز، تکمیل بزرگراه شمال تا جنوب استان را از جمله پروژه های اولویت دار، عنوان کرد.

عاملی در ادامه از افتتاح ۴۱۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در دهه فجر خبر داد و افزود: ۶۵ مورد از این تعداد اقتصادی و مابقی عمرانی است که با اعتبار هزینه شده سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی افزود: سهم ناچیز ٠/۹ درصد استان در سرانه تولید ناخالص ملی یکی این شاخص هاست که تاثیر مستقیم بر وضعیت معیشتی، درآمدها و اوضاع اقتصادی مردم دارد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: رتبه استان اردبیل در بیشتر شاخص های توسعه ، بین ۲۲ تا ۲۷ کشوری است.

عاملی به بیان میزان بهره مندی استان از راه ها به عنوان یکی دیگر از شاخص های توسعه پرداخت و گفت: شاخص برخورداری استان از بزرگراه ها نسبت به متوسط کشوری ۱۱درصد بوده، در حالی که این رقم در کل کشور ۲۴ درصد است.

وی مدیریت صحیح و عادلانه منابع مالی و اعتبارات بر اساس پتانسیل ها و استعدادهای مناطق، توجه به منابع انسانی و مسائل فرهنگی و اجتماعی را اساس توسعه و پیشرفت استان دانست.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه کیفیت آموزش در استان پایین تر از متوسط کشوری است، تشریح کرد: با بی توجهی به ارتقای شاخص های توسعه از جمله تولید، بهبود وضعیت آموزش، فرهنگ و سرمایه گذاری، جذب میلیاردها تومان اعتبار نیز مشکلی را از استان حل نخواهد کرد.

عاملی با بیان اینکه تلاش می کنیم میزان برخورداری استان از توسعه را به میانگین کشوری ارتقا دهیم، تصریح کرد: در این راستا همه مسئولان باید با احساس وظیفه بیشتر و همدلی و همراهی اقدام کرده و از نگاه های تنگ نظرانه که باعث عقب ماندگی استان می شود، بپرهیزند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش قوانین مخل توسعه و بهبود فضای کسب و کار، همدلی و نگاه مسئولانه برای حل مسائل را از سوی مسوولان ضروری دانست.

استاندار اردبیل در ادامه به پروژه راه آهن میانه-اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: این پروژه به لحاظ احداث ابنیه فنی و چندین دهنه تونل، پروژه بزرگی بوده و به دلیل عدم تامین منابع مالی متناسب، روند اجرای آن طولانی شده است.

رئیس شورای برنامه ریزی استان بیان کرد: برای ممانعت از تعطیلی پروژه های عمرانی در سال جاری، اعتباراتی به این حوزه نیز تزریق شده و بخشی از اعتبارات هم برای سال بعد در نظر گرفته شده است.

عاملی گفت: کل مسیر راه آهن ۱۷۶ کیلومتر بوده که ۱۱۰ کیلومتر آن ریل گذاری شده است.

وی گفت: این قول را می توانم به مردم استان بدهم که تمام تلاش خـود را برای تسریع در تکمیل راه آهن به کار می گیریم تا در اسرع وقت تکمیل شود و به بهره برداری برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار