برف و کولاک در راه آذربایجان‌شرقی

تبریز(پانا) - مدیر گروه پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی، از شروع بارش برف در مناطق مختلف استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
برف و کولاک در راه آذربایجان‌شرقی

به گزارش اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، محمد امیدفر با اعلام وضعیت سطح نارنجی هشدار افزود: این وضعیت تا اواخر امروز شنبه ۱۶ بهمن ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: این وضعیت از شب گذشته در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر، اسکو، اهر، جلفا، بناب، بستان آباد، چاراویماق، خداآفرین، سراب، شبستر، سهند، شرفخانه، مراغه، کلیبر، عجب شیر، مرند، ملکان، هریش، هشترود، میانه، هوراند، هادیشهر و ورزقان، آغاز شده است.

امیدفر گفت: در این مدت احتمال لغزندگی و اختلال در تردد، کولاک برف و کاهش دید افقی به ویژه در جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست و توصیه می‌شود مردم و مسافران از سفر‌های غیرضروری اجتناب کرده و اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام شود.

مدیر گروه پیش بینی جوی اداره کل هوا شناسی استان توصیه کرد: کوهنوردان از صعود به کوه‌ها در طی این مدت خودداری و رانندگان هم وسایل نقلیه خود را به زنجیر چرخ و لوازم گرمایشی تجهیز کنند و دستگاه‌های خدمات‌رسان برای برف‌روبی و نمک‌پاشی، آماده باشند.

در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی، احتمال خسارت گسترده زیاد است و باید اقدامات ضروری را انجام داد.
آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم‌بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید. آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است، ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار