امام جمعه شهرستان قدس:

جهاد تبیین یک وظیفه همگانی است

شهرقدس (پانا) - امام جمعه شهرستان قدس گفت همه باید با جهاد تبیین ، کارآمدی نظام اسلامی و حکمرانی دینی را نشان دهند.

کد مطلب: ۱۲۵۳۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
جهاد تبیین یک وظیفه همگانی است

حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در مراسم بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که با حضور وحید گلیکانی فرماندار، وحید محرمی مدیر اداره آموزش و پرورش، جمعی از بسیجیان، دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، خانواده معظم شهدا و دیگر مسئولان شهرستان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه رجب اظهار کرد: امروز همه ما برای تجدید عهد و پیمان با آرمان های امام راحل و شهدای عظیم الشأن، در محضر شهدا قرار گرفتیم؛ اگر می‌خواهیم وظیفه شناسی خود را بار دیگر بازنگری و تقویت کنیم، باید از جهادی بودن شهدا الگو بپذیریم، چه جهاد اکبر که جهاد با نفس است و چه جهاد اصغر که به معنای مقابله با دشمن است.

وی افزود: امروز نیز نیازمند همین جهادها هستیم، هم تهذیب و تزکیه نفس که ماه رجب، مخصوص همین کار است و باید فرصت را غنیمت شمرد و نهایت بهره را برد و هم مقابله با دشمن که در مقابل آنان نیز، امروز به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و نظام اسلامی و گذشت ۴۳ سال از آن، در منطقه دست برتر هستیم‌.

امام جمعه شهرستان قدس ادامه داد: علاوه بر این دو جهاد، جهاد سومی نیز با عنوان جهاد کبیر وجود دارد. جهاد کبیر، اشکال و عرصه های مختلفی دارد؛ این نوع از جهاد توسط ولی امر مسلمین طراحی و تبیین شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار در ادامه به ذکر نمونه هایی از جهاد کبیر توسط رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: زمانی که فعالیت های فرهنگی کمرنگ شدند، ایشان فرمان آتش به اختیار فرهنگی را می‌دهند. زمانی دستگاه های اجرایی، دارای فساد هستند و ایشان دستور مطالبه‌گری می‌دهند.

وی افزود: رهبر انقلاب با این کار فرمان دادند که جوانان از مسئولین بازگشت به آرمان های انقلاب را بخواهند و از مردم انقلابی بر انقلاب را می‌خواهند.

امام جمعه شهرستان قدس در پایان تصریح کرد: امروز، فرمان بر جهاد تبیین است؛ بدین معنا که اگر دشمن به دنبال القای ناکارآمدی نظام و مسئولین است، همه باید با خوب خدمت کردنمان، کارآمدی را ثابت کنیم و هم خدمات شایسته خدمتگزاران مردم را، در جامعه منتشر و تبیین کنیم. جهاد تبیین یک وظیفه همگانی است که باید با جدیت دنبال شود و کارآمدی نظام اسلامی و حکمرانی دینی اثبات شود.

خبرنگار: محمدجواد ماهر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار