برگزاری جلسه مشاوره مقابله با آسیب‌های اجتماعی در منظریه شهرکرد

شهرکرد (پانا) - جلسه مشاوره در مسجد امام هادی منظریه شهرکرد با موضوع مقابله با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی نوجوانان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه مشاوره مقابله با آسیب‌های اجتماعی در منظریه شهرکرد

پریچهر سلطانی مشاور و مدیر مرکز «نیکوکاری سردار بی‌بی مریم» بحث را با موضوع آسیب های اجتماعی شروع کرد.

سلطانی گفت: آسیب های اجتماعی یکی از موضوعات مهمی است که باید خانواده بسیار به این موضوع اهمیت بدهند که نوجوان در جامعه دچار مشکل نشود.

وی همچنین در موضوع خطرات برای نوجوانان در جامعه صحبت کرد و گفت: باید به فرزند خود نه گفتن را بیاموزیم و آموزش های کامل را در این موضوع به نوجوان بدهیم تا در جامعه دچار معضلات مختلف نشود.

وی در ادامه گفت: یکی از تهدیدهای اجتماعی اعتیاد است که خانواده باید سعی کند فرزند را به شکلی آموزش دهد که سمت مواد مخدر کشیده نشود.

سلطانی بیان کرد: همانطور که می‌دانید بی‌توجهی خانواده ،نداشتن مهارت نه گفتن،تحت تاثیر حرف دوستان قرار گرفتن،داشتن دوستان ناباب بهانه هایی است که نوجوان را به سمت اعتیاد می‌برد و وقتی نوجوان به اعتیاد آلوده می‌شود دیگر به سختی می‌تواند آن را ترک کند پس خانواده باید توجه و کنترل فراوانی بر روی نوجوان خود داشته باشد تا به اعتیاد آلوده نشود.

وی تصریح کرد: مراقب فرزندان خود باشید زیرا آنها در سن بلوغ و نوجوانی هستند که ممکن است بعضی نکات را ندانند. همچنین ممکن است مهارت های لازم برای مقابله با آسیب های اجتماعی را نداشته باشند شما با آموزش نکات می‌توانید فرزند خود را از آسیب ها دور سازید و در زندگی و آینده نوجوان تاثیرگذار باشید.

این مشاور در پایان اظهار کرد: هر فرد و خانواده ای به مشاوره احتیاج دارد که می‌توانند از انسان های آگاه و با دانش در این حوزه مشاوره بگیرند و برای حل مشکلات از مشاوره های رایگان بهزیستی با شماره ۱۴۸٠ کمک بگیرند ،این مشاوره به گونه ای است که به فرد یک کد داده می‌شود که هر زمان تماس گرفت و کد را وارد کرد به مشکلش رسیدگی می‌کنند.

خبرنگار پانا: فاطمه آقابابایی بنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار