یادواره شهدای دانش‌آموزی در تربت‌جام

تربت جام (پانا) - یادواره شهدای دانش‌آموز در آموزشگاه شهید نصرالهی تربت جام برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۳۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد

مراسم یادواره شهید فتح الله نصرالهی توسط دانش آموزان مدرسه شهید نصرالهی تربت جام در محل سالن اجتماعات تربیت با حضور محمود آریامنش، مدیر آموزش و پرورش، غلامحسین بذری، رزمنده انقلاب و دفاع مقدس و فرمانده های بسیج دانش آموزی برگزار شد.

این مراسم با تلاوت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد.

محمود آریامنش ضمن عرض خیر مقدم در این مراسم گفت: کلمه شهید از گواه می آید. همه شما می توانید مقام شهید را داشته باشید، اما راه شهید و هدف مهم است اگر بتوانید هدف و راه درس را پیدا کنید، قطعا این مقام بزرگ را بدست می آورید.

وی افزود: جهاد فقط کشته شدن نیست، گذشتن جهاد است؛ یاد گرفتن و گذشتن راه شهادت است.

در ادامه گروه سرود مدرسه شهید نصرالهی و گروه سرود دبستان ستایش اجرایی بسیار زیبا بر روی صحنه داشتند.
در ادامه بسیجی غلامحسین بذری ضمن عرض خیر مقدم در این مراسم گفت: در روز ورود امام از جمعیت تقریبا 30 میلیون نفری، 6 میلیون نفر به تهران برای استقبال امام رفتند.

وی افزود: در همان روز عده ای از مردم تربت جام از میدان مرکزی راه افتادند و در مقابل مهدیه جشنی گرفتند که یک ماشین از پشت به سمت آنها آمد. یک مزدور که بعدها معلوم شد ساواکی بوده است. اسلحه کمر شکن را در آورد و به سمت جوانان در آنجا شلیک کرد. چند نفر مجروح شدند تا یکی از تیر ها به قلب جوانی بیست ساله به نام شهید فتح الله نصرالهی برخورد کرد و شدت خونریزی باعث آسمانی شدن او شد.

غلامحسین بذری در پایان گفت: مقام شهادت مقام تعصب نیست، مقام غبطه است. در زمان پهلوی آگاه بودن جرم بود داشتن رساله امام خمینی 10 سال حبس داشت. در آن زمان با وجود درآمد فراوان نفت، مردم در فقر زندگی می‌کردند اکثر خانواده ها باید کودکانشان را به سر کار می فرستادند آب آشامیدنی بهداشتی در خیلی از خانه های روستا نبود.

غلامحسین بذری با آرزوی طول عمر بالا برای مقام معظم رهبری و ادمه دادن راه شهدا توسط دانش آموزان سخنانش را پایان داد.

این مراسم با مداحی یکی از دانش آموزان و تقدیر از دانش آموزان برتر در زمینه فرهنگی و هنری پایان یافت.

خبرنگار: محمد غفاریان طوسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار