مدیر کل سابق آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

مدیریت در نظام اسلامی خدمت است

یاسوج (پانا) - مراسم تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با حضور ستاری‌فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیریت در نظام اسلامی خدمت است

مدیر کل سابق آموزش و پرورش استان در مراسم تکریم و تودیع خود اظهار کرد: در آموزه‌های دینی ما از مدیریت به عنوان یک امانت یاد شده است. نامه‌های امام علی به فرمانداران خود باید منشور مدیریتی ما در جمهوری اسلامی باشد.

هادی زارع‌پور با بیان اینکه من تمام تلاشم بر این بود که امانت‌دار خوبی باشم عنوان کرد: مدیریت در نظام اسلامی خدمت است نه حکومت، من هم سعی کرده‌ام این روحیه را داشته باشم. من همیشه عرض کرده‌ام که من خادم‌المعلمین در این استان هستم.

وی ادامه داد: از آموزش و پرورش به عنوان فراگیرترین نظام، پرمخاطب‌ترین دستگاه و زیربنایی‌ترین نهاد فرهنگی و اجتماعی یاد می‌کنند. محور کار در این نهاد تربیت انسان است. تربیت کار بسیار سخت و دشواری است، تفاوتی بین مدیریت آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها وجود دارد، اگر اهداف آموزش و پرورش محقق نشود، به کل جامعه لطمه وارد می‌شود، بنابراین مدیریت در آموزش و پرورش یک نقش بسیار استراتژیک دارد.

وی افزود: من هیچگونه نه ادعای شعاریِ انقلابی بودن و ارزشی بودن داشته و دارم، چون این واژه ها خیلی پرارزش و پرمعنا هستند. اما در این هشت سال من یک روز حتی از مرخصی‌های قانونی خود را استفاده نکرده‌ام . به نظرم انقلابی بودن و ارزشی بودن به این معنی است. در شبانه روز 15 ساعت برای آموزش و پرورش وقت گذاشته‌ام، شاید در دسترس‌ترین مدیر در این استان من بوده‌ام.

زارع پور ادامه داد: با اقتدار مدیریت کردم و تحت تأثیر نبودم، مشورت را می‌شنیدم اما آنچه به خیر آموزش و پرورش بود را انجام می‌دادم. شعار من این بود که آموزش و پرورش یک قدم جلو باشد. اما الأن که مسیر را نگاه می‌کنم آموزش و پرورش نه یک قدم بلکه صدها قدم جلو آمده است.

وی با اشاره به کتاب گزارش عملکرد خود با عنوان «شکوه خدمت» گفت: این کتاب در باب تجربه‌گردانی نوشته شده است. در فصل پایانی این کتاب بایسته‌های مدیریتی در آموزش و پرورش آمده است.

وی در ادامه به برخی از عملکرد خود در این هشت سال پرداخت و افزود: 4849 نفر از فرزندان این استان در هشت سال گذشته در آموزش و پرورش به کار گرفته شده‌اند. در این ابرچالش بیکاری این اتفاق افتاده است.

زارع‌پور گفت: از نظر سرانه فضای آموزشی ما دومین استان کشور هستیم، انقلابی در حوزه ساخت و ساز فضا اتفاق افتاده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار