وزیر آموزش و پرورش در دیدار با رییس کمیته امداد خمینی (ره):

آموزش و پرورش به دنبال تربیت  دانش‌آموزان «مهارت محور» و «کارآفرین» است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در دیدار با رییس کمیته امداد خمینی (ره) گفت آموزش و پرورش در تلاش است که دانش‌آموزان «مهارت محور» و «کارآفرین» تربیت کند.

کد مطلب: ۱۲۵۲۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش به دنبال تربیت  دانش‌آموزان «مهارت محور» و «کارآفرین» است

یوسف نوری ظهر امروز در دیدار با سیدمرتضی بختیاری، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و ابراز خشنودی از برگزاری این نشست در جهت حمایت از دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد، اظهار کرد: خوشحالم که کمیته امداد امام خمینی(ره) در پی توانمندکردن جامعه دانش آموزی است. از مدت ها قبل، معاونان پرورشی و فرهنگی در آموزش و پرورش، به عنوان رابطین این دستگاه و کمیته امداد بودند.

نوری با اشاره به مزایای «مهارت آموزی» و تلاش دستگاه تعلیم و تربیت در ارتقای مهارت های زندگی در دانش آموزان، افزود: مهارت آموزی را باید از سنین کودکی به فرزندانمان بیاموزیم. فقط کودکانی که در سنین پایین مهارت ها را می آموزند می توانند در سنین بزرگسالی «کارآفرینان خلاقی» شوند؛ به عبارتی این دانش آموزان در ساحت تربیتی خود بر اساس آنچه در سند تحول بنیادین مطرح شده است، رشد کرده اند و در زندگی آینده نسبت به دیگران موفق تر عمل خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که مدارس نمونه مردمی را باید به روستاها نیز گسترش دهیم، تصریح کرد: با توجه به این که در حال حاضر درحدود 14 هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد در مدارس نمونه دولتی درحال تحصیل هستند، ضروری است در تمام مدارس به ویژه مدارس نمونه دولتی، رابطان کمیته امداد خمینی(ره) فعالیت های آموزشی و تربیتی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد را با نظارت بیشتر پیگیری کنند و تلاش کنند ساحت تربیتی و حرفه ای دانش آموزان تقویت شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: برای تربیت ساحت حرفه ای دانش آموزان لازم است هر دانش آموز در پایان دوره متوسطه، حرفه ای را در حد قابل قبول برای تولید در بازار آموخته باشد.

وی افزود: از معاونت پرورشی و فرهنگی که به عنوان رابط اصلی کمیته امدادخمینی(ره) و دستگاه تعلیم و تربیت است، می خواهم نیروهایی را در این رابطه معرفی و مأمور کنند و از ستاد تا استان و مناطق این ارتباط جریان داشته و اعمال شود.

نوری با توجه به ظرفیت بالای خیّرین در آموزش و پرورش گفت: باید برای خیّرین انگیزه ایجاد کنیم تا به طور خودجوش به مدارس سر زده و دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد را حمایت کنند تا مشکلات این دانش آموزان برطرف شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در خصوص مهارت آموزی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد، هنرستان ها و کارگاه هایی داریم که این دانش آموزان را به آنها معرفی کنیم تا این دانش آموزان بتوانند مهارت های مورد نیاز را زیرنظر اساتید مجرّب، آموزش ببینند.

نوری در پایان تأکید کرد: آموزش و پرورش در تلاش است که دانش آموزان «مهارت محور» و «کارآفرین» تربیت کند، تنها در این صورت است که ساحت تربیتی سندتحول بنیادین اجرایی شده و ما در هدفمان موفق خواهیم شد.

در ادامه سید مرتضی بختیاری؛ رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: اگر قرار باشد فقر را در جامعه ریشه کن کنیم، لازم است سرمایه گذاری برای آموزش مهارت ها را به دوره های اولیه تحصیلی هدایت کرده و بر آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان تحت پوشش کمیته، از سال های اول تحصیلی توجه بیشتری کنیم.

بختیاری با تأکید بر مسأله خودباوری در این دانش آموزان، گفت: با آموزش های مناسب در مدارس باید فرهنگ «خودباوری» و «توانمندی» را در این دانش آموزان ارتقا دهیم تا با تکیه بر «اصل خودباوری»، فقر را ریشه کن کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار