تحقیر شدن دانش‌آموز در مدرسه می‌تواند منجر به ترک تحصیل شود

پاکدشت (پانا) - در همایش هم‌اندیشی و توانمند سازی معلمان در اداره آموزش و پرورش پاکدشت بر ارتباط تحقیر دانش‌آموزان و ضربه به شخصیت آن‌ها و عدم یادگیری دروس و در نهایت، ترک تحصیل آن‌ها تاکیدشد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تحقیر شدن دانش‌آموز در مدرسه می‌تواند منجر به  ترک تحصیل شود

در این همایش مصطفی برجی، مدرس طرح یاریگران زندگی شهرستان‌های استان تهران، با تاکید بر متفاوت بودن شخصیت‌های دانش‌آموزان، توجه و اهمیت دادن به همه دانش‌آموزان را لازمه یادگیری آن‌ها دانست.

وی همچنین به عواقب تحقیر شدن دانش‌آموزان در محیط مدرسه، از جمله عدم تمایل دانش‌آموزان به درس و مدرسه، عدم یادگیری و ترک تحصیل اشاره کرد و از دوره ابتدایی، به عنوان مهم‌ترین و حساس‌ترین دوره آموزش یاد کرد و تاثیرات این دوره بر روح و روان دانش‌آموزان را عمیق و طولانی دانست.

برجی گفت: یک آموزگار موفق، آموزگاری است که هر دانش‌آموز را به چشم یک جزیره مجزا ببیند و به آن‌ها اجازه اظهار نظر و همکاری بدهد همچنین توجه به هوش EQ مسئله مهمی است که باید جدی گرفته شود.

وی در ادامه سخنان خود افزود: دانش‌آموزان نباید به قدری تحت فشار قرار بگیرند که فقط برای رسیدن به آزادی و جداشدن از خانواده، پا به دانشگاه بگذارند. دانش‌آموزان باید درک شوند. احساسات آن‌ها نباید انکار شود تا در آینده دچار مشکل نشوند.

خبرنگار دانش‌آموز: مائده اقتداری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار