خاندوزی: عدم پرداخت تسهیلات در ماه‌های پایانی سال تخلف است

تهران (پانا) - وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد عدم پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها در ماه‌های پایانی سال کاملا تخلف است.

کد مطلب: ۱۲۵۱۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
خاندوزی: عدم پرداخت تسهیلات در ماه‌های پایانی سال تخلف است

به گزارش ایرنا، سید احسان خاندوزی در حاشیه در گردهمایی سراسری مدیران شبکه بانکی و دیدار با مدیران عامل ، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد نظام بانکی اظهارداشت: یکی از محورهای تحول نظام بانکی به نفع مردم که مورد تاکید رییس جمهوری بود و وزارت اقتصاد پیگیری کرد تسهیل پرداخت وام‌های خرد برای مشتریان خوش حساب است که در گام اول برای کارکنان دستگاه‌ها و بازنشستگان از بانک‌هایی است که حقوق خود را دریافت می‌کنند و مقرر شد بدون ضامن انجام شود.

وی ادامه داد: البته این منوط به این است که نوبت دریافت وام آنها فرارسیده باشد و مقدمات آن نیز فراهم باشد و بانک‌های دولتی حق مطالبه ضامن از این افراد را ندارند.

وزیر اقتصاد گفت: دو ضمانت اجرایی برای این مصوبه وجود دارد نخست اینکه متن توافق و تعهد بین وزارت اقتصاد و با مشارکت مدیران عامل بانک‌های دولتی تهیه شده و تمام محدودیت‌ها مدنظر قرار گرفته است بنابراین تنها یک ابلاغیه یک سویه دولتی نیست.

وی ادامه داد: ضمانت اجرایی دوم نیز نظارتی است که بازرسان هر بانک و بازرسی وزارت اقتصاد به صورت برخط در سایت وزارت اقتصاد دنبال می‌کند و با مدیران شعب بانک‌هایی که بخشنامه را اجرا نکنند با سرعت و بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای برخورد می‌شود.

وزیر اقتصاد درخصوص عدم پرداخت وام توسط برخی بانک‌ها در ماه‌های پایانی سال تصریح کرد: اگرچه همواره بانک‌ها در ماه‌های پایانی سال با شرایط خاصی وام می‌پردازند اما عدم پرداخت تسهیلات در این ایام کاملا تخلف است.

وی ادامه داد: چنانچه فردی در روزهای گذشته در نوبت پرداخت تسهیلات قرار داشته و موعد پرداخت تسهیلات فرا رسیده و شرایط مذکور را دارد باید بدون ضامن تسهیلات خود را دریافت کند.

خاندوزی تاکید کرد: بانک‌ها باید بخشنامه اعطای تسهیلات خرد بدون ضامن را تا ظهر یکشنبه در سایت خود بارگذاری کنند و از بعدازظهر روز یکشنبه بهانه عدم ابلاغ بخشنامه قابل قبول نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار