برگزاری مراسم نکوداشت مشاهیر و نام‌آوران معاصر نیشابور بزرگ

نیشابور ( پانا)- مراسم نکوداشت سه تن از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر شهرستان نیشابور در شصتمین نشست انجمن ادبی نویسندگان عالی مقام نیشابوری با حضور جمع زیادی از اهالی قلم فرهنگ شهر ایران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم نکوداشت مشاهیر و نام‌آوران معاصر نیشابور بزرگ

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، دبیر انجمن ادبی نویسندگان عالی مقام نیشابوری گفت: این مراسم در ادامه سلسله مراسم ها و نکوداشت مشاهیر و نام آوران معاصر نیشابور بزرگ عصر روز جمعه هشتم بهمن ماه ۱۴۰۰ با حضور استاد قاسم بنائیان هنرمند عرصه تئاتر و نمایش و بازیگر سینما و تلویزیون و خانواده های استاد حسین طلایی متخلص به سفیر نیشابور، معلم پیشکسوت و غزل سرای نیشابور و اعضای انجمن مثنوی شمس، انجمن ادبی فضل، شاعران و نویسندگان، پیشکسوتان ورزش پهلوانی، اعضای انجمن هنرهای نمایشی و شهروندان نیشابوری برگزار شد.

سید حسن رضوی ضمن قدرشناسی از همراهی جامعه فرهنگی و ادبی نیشابور افزود: در این مراسم سه مقاله با عناوین جشن بهمنگان و جشن سده در ایران، بررسی غم و شادی در اشعار مولانا و شاعران پارسی، بررسی اندیشه ها و اشعار فردوسی و خیام و وجوه مشترک در تفکرات و آثار این بزرگان ارائه شد. ارائه مقاله و شعرخوانی توسط محمد علی مهرآیین، محمد طهرانچی، طاها صادقی، الهه مومن نژاد، جلیل الله خانی توپکانلو، دکتر راستگو، زهره مظفری پور، مرضیه سیفی و حسین جوادی، انجام شد.

در ادامه، زندگینامه و آثار حسین طلائی، قاسم بنائیان قرائت شد و بدلیل ناراحتی ریوی استاد طلایی فرزند ایشان محمد طلایی به ذکر و‌یژگی ها و خدمات پدرشان پرداختند و قاسم بنائیان به اهمیت و تاثیرگذاری تئاتر و نمایش در زندگی شان پرداختند.

اجرای موسیقی و خوانش اشعار فردوسی توسط یونس خدادوست از مرشدان جوان نیشابوری و اجرای آواز توسط آرمین عزیزی از هنرمندان خوش آتیه نیشابور رونق بخش این مراسم بود.

در پایان مراسم هدایایی به رسم یادبود از سوی انجمن ادبی نویسندگان عالی مقام نیشابوری و حاضرین در مراسم به پیشکسوتان منتخب تقدیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار