برگزاری انتخابات مجلس شورای دانش‌آموزی در نیشابور

نیشابور (پانا) - یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای دانش‌آموزی در شهرستان نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری انتخابات مجلس شورای دانش‌آموزی در نیشابور

علی ابوالفضلی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نیشابور در حاشیه برگزاری انتخابات مجلس شورای دانش آموزی این شهرستان در گفت و گو با پانا با بیان اینکه شورای دانش آموزی یکی از مجموعه های متعالی آموزش و پرورش است، گفت: با توجه به مشکلاتی که در مدارس وجود دارد، درخواست ما از دانش آموزانی که رأی اعتماد می‌گیرند و مجلس دانش آموزی را تشکیل می‌دهند، این است که هدف اصلیشان از حضور در این شورا، رسیدگی به دغدغه ها، مشکلات و مطالبات دانش آموزان باشد.

وی ادامه داد: در جلساتی که با معاونین و مدیران مدارس داشتیم بارها گفته ایم تا زمانی که نیروهای توانمندی مثل دانش آموزان داریم نباید از دیگر ظریفت های شهر برای اجرای مراسم ها در مدرسه استفاده شود.

امیر شورگشتی کارشناس سازمان دانش آموزی نیشابور نیز با تشریح شرایط انتخاب نمایندگان مجلس دانش آموزی ادامه داد: از بین روسای شورای دانش آموزی آموزشگاه‌های دخترانه و پسرانه ۵۰ نفر دانش آموز برای مجلس شهرستان انتخاب می‌شوند و دو نفر از دانش آموزان منتخب پایه نهم و دهم با داشتن معدل ۱۷ و انضباط عالی پس رأی گیری از بین مجلس دانش آموزی به عنوان رئیس مجلس دانش آموزی شهرستان به استان راه می یابند.

وی هدف از برگزاری این انتخابات را تحقق تربیت اجتماعی، سیاسی و مدیریتی دانش آموزان مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت، اجرای مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مشارکت پذیری دانش آموزان در برنامه های آموزش و پرورش دانست.

یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی در خصوص نقش این شورا در مدارس گفت: با وجود اینکه شورای دانش آموزی یکی از ارکان مهم در مدارس است اما در سال های اخیر این شورا نتوانسته به مسئولیت خود در قبال مشکلات و دغدغه های دانش آموزان عمل کند.

وی افزود: از امروز ما وظیفه داریم که در قبال حل مشکلات، دغدغه ها، کشف استعدادهای دانش آموزان و تحقق اهداف و آرمانهایمان با تمام وجود تلاش کرده و پرچم شورای دانش آموزی را برافراشته نگه داریم.

خبرنگار پانا: سیما خاکساری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار