عضو شورای سیاستگذاری و رئیس ستاد برنامه‌ریزی مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دارالقرآنهای سراسر کشور

تقویت روحیه کار تیمی و ایجاد حس رقابت یکی از سمبل‌ها و اهداف این مسابقات است

تبریز (پانا) - عضو شورای سیاستگذاری و رئیس ستاد برنامه‌ریزی مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دارالقرآن‌های سراسر کشور با اشاره به اهمیت وجود کار تیمی، تقویت روحیه کار تیمی و ایجاد حس رقابت بین دانش‌آموزان را یکی از سمبل‌ها و اهداف این مسابقات دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۰۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
تقویت روحیه کار تیمی و ایجاد حس رقابت یکی از سمبل‌ها و اهداف این مسابقات است

میکائیل باقری در جلسه پنجمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دارالقرآن های سراسر کشور گفت: در سطح کشور حدود ۷۶۰ دارالقرآن داریم که این دارالقرآن ها فعالیت های قرآنی را به صورت تخصصی برگزار می‌کنند و اساتید این مجموعه‌ها بصورت تمام وقت با دانش‌آموزان در حال تمرین و آموزش هستند.

وی در خصوص ابزار جذب مسابقات افزود: برگزاری مسابقات در روش های گوناگون و به صورت گروهی موجب تقویت روحیه کار تیمی دانش‌آموزان و حس رقابت بین آنها می‌شود که یکی از سمبل ها و هدفهای نازله در این موضوع است.

عضو شورای سیاستگذاری و رئیس ستاد برنامه‌ریزی مسابقات خاطر نشان کرد: یکی از جذابیت های برگزاری مسابقات این است که دانش‌آموزان می‌توانند در محافل و جلسات مختلف به اجرا بپردازند و هدف عمده ما در این راستا را پیش ببرند که در این خصوص امورات بزرگی انجام گرفته است.

وی افزود: در سالهای گذشته این مسابقات به صورت حضوری برگزار می‌شد که گروه های منتخب برای اجرای مرحله نهایی در استان میزبان حاضر می‌شدند که متاسفانه بدلیل وجود بیماری کرونا این مسابقات بصورت مجازی و ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: در مراکز دارالقرآن‌ها نیاز است که مربی ها صدای دانش آموزان شرکت کننده را گلچین کنند، اما از آنجایی که همه مربی‌های ما توانایی ارزیابی در زمینه صداسازی را ندارند یک روند الگویی و بسیار سهل را اجرا کردیم که بر اساس آن فعالیت ها اجرا می‌شوند، فی‌الواقع ما یک‌سری متون های واحد را به دارالقرآن ها ارجاع می‌دهیم تا براساس آن فعالیت های اجرایی خود را برگزار کنند.

وی در پایان شرح داد: قطعاً در ادامه بر اساس این روند گروه های شرکت کننده در مسابقات متون و دعاهای بهتری را اجرا خواهند کرد. نگاه ما به همخوانی قرآن کریم بسیار مهم است، اما در مدیحه‌سرایی نیز اجرای متون فارسی و عربی حائز اهمیت است. همچنین برگزاری این جلسات به صورت مجازی در کنار مزایا مسلما معایبی نیز دارد. به عنوان مثال در چشم‌اندازی که در حال حاضر مورد توجه قرار دادیم آسیبی که وجود دارد و امکان افزایش آن نیز است، حضور متداوم چندتا گروه از یک استان است که منجر می‌شود باقی گروه‌ها انگیزه‌ای برای حاضر شدن در مسابقات نداشته و ورود پیدا نکند بنابراین در آینده با اجرای سطح بندی و درجه بندی؛ زمینه حضور برای تمامی دارالقرآن های سراسر کشور را فراهم خواهیم ساخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار