مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۱:

نماز، رابطه معنوی و بی‌تعارف انسان با خالق خود است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۱ در پیش اجلاسیه نماز که در دبیرستان علامه حلی یک برگزار شد به ضرورت دعوت دانش‌آموزان به نماز برای مصون ماندن از آسیب‌های اجتماعی اشاره و نماز را رابطه معنوی و بی تعارف انسان با خالق خود عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
نماز، رابطه معنوی و بی‌تعارف انسان با خالق خود است

پیش اجلاسیه نماز منطقه 11 با حضور قدرت اله گراوند؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 11، غلامعلی عنایت مهر؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، مهدی نعیمی؛ رئیس اداره قرآن و عترت و نماز اداره کل شهر تهران، حجت الاسلام والمسلمین حسین درودیان؛ معاون امور استان ها در ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، شورای معاونین منطقه و جمعی از ائمه جماعات مساجد و مبلغین طرح امین و مدیران و معاونین پرورشی مدارس برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گراوند ضمن خیرمقدم به مدعوین، به دلیل برگزاری این جلسه در دبیرستان علامه حلی اشاره کرد و گفت: دبیرستان علامه حلی یک از مدارس شاخصی است که ساحت های شش گانه تربیتی و رسیدن به حیات طیبه به خوبی در آن نمایان شده است و نمونه بارز آن سید محمد مهدی حاتمی دارنده مدال نقره المپیاد جهان است که هنگام پخش اذان روی پل لندن به نماز ایستاد و یکی از زیباترین صحنه های ارتباط مخلوق با خالق را ایجاد کرد.

گراوند در ادامه گفت: نماز رابطه معنوی و بی تعارف انسان با خالق خود است، نماز ستون دین و یادآور حضور خدا در تمام لحظات زندگی انسان است و نه تنها در اسلام بلکه در تمام ادیان الهی به عنوان برترین آیین عبادی و رکن معنویت و ارتباط با خدا مطرح بوده است. نماز یک تکلیف الهی است و عامل مؤثر در موفقیت و عاقبت بخیری انسان است از این رو مدیران و مربیان مدارس باید در جهت اقامه نماز در بین نوجوانان و جوانان اهتمام خاص داشته باشند و برای رسیدن به هدف باید همه برنامه های مدرسه را در چارچوب مسائل پرورشی و تربیتی قرار دهیم تا همه نیروهای مدرسه و دانش آموزان و اولیاء همراه و همسو با برنامه های تربیتی باشند زیرا دعوت به نماز وظیفه یک نفر در مدرسه نیست، بلکه وظیفه همگانی است و همراهی و همکاری همه نیروهای مدرسه و جامعه مورد نیاز است.

گراوند به ضرورت وجود روحیه نشاط و شادمانی در جذب دانش آموزان به نماز اشاره کرد و گفت: استفاده از زبان هنر در تربیت دینی دانش آموزان می تواند بسیار کارگشا باشد. وی به ضرورت معرفی الگوهای به روز و موفق جامعه در دعوت به نماز اشاره کرد و گفت: نماز خواندن دانش آموز دارنده مدال المپیاد جهانی روی پل لندن می تواند بعنوان یک الگوی نوجوان مسلمان و نخبه به دانش آموزان معرفی شود.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین درودیان به تبیین بندهایی از بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: نخستین توصیه مقام معظم رهبری در این بیانیه امید و نگاه خوش بینانه به آینده است و بدون این کلید اساسی نمی توان گام برداشت. این امید براساس سخنان مقام معظم رهبری یک امید صادق و متکی به واقعیت های عینی است، بنابراین باید ترس و ناامیدی را از خود و دیگران دور کنیم و تنها در سایه نماز است که امید صادق و متکی به واقعیت های عینی در جامعه بدست خواهد آمد.

وی ضمن اشاره به ساحت های شش گانه در سند تحول بنیادین در کنار توصیه های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: سید محمد مهدی حاتمی مصداق بارز جوان نخبه و مؤمن انقلابی است که تمام ساحت های شش گانه تربیتی در این جوان بروز و ظهور دارد و این تربیت حاصل تلاش اولیاء، مربیان و معلمان در طول دوران تحصیل این دانش آموز است. در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسمی خطیب و محقق قرآنی طی سخنانی به ضرورت نماز خواندن از دیدگاه آیات قرآن اشاره کرد و گفت: "تسبیح" از ریشه "سبح" به معنای شناور بودن در یک مدار است. همه موجودات عالم در مدار خود در حال حرکت هستند و انسان هم باید در مدار خود درحرکت باشد ولی گاهی از این مدار خارج می شود. از این رو باید در مدارصحیح مسیر حرکت خود قرار گیرد و این مدار، مداری است که اهل بیت علیهم السلام در آن قرار دارند و نماز در واقع بال زدن برای در مدار صحیح زندگی قرار گرفتن است.

در پایان از سید محمدمهدی حاتمی، از نخبگان مدرسه علامه حلی که در سال 2019 در المپیاد جهانی ریاضی در انگلیس مدال نقره را کسب کرد و موقع پخش اذان به نماز ایستاد و نماز اول وقت را روی پل لندن اقامه کرد تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار