انصاری مطرح کرد؛

پیشنهاد کمیسیون اجتماعی برای بهبود روند ارائه تسهیلات وام ازدواج توسط بانک‌ها در شهرهای کوچک

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، ضمن اعلام خبر بررسی گزارش عملکرد دو بانک رفاه کارگران و توسعه تعاون در جهت اجرای تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۰به تشریح پیشنهاد اعضای این کمیسیون برای بهبود روند ارائه تسهیلات وام ازدواج توسط بانک‌ها در شهرهای کوچک پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۵۰۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهاد کمیسیون اجتماعی برای بهبود روند ارائه تسهیلات وام ازدواج توسط بانک‌ها در شهرهای کوچک

به گزارش خانه ملت، مجید انصاری در تشریح دستورکار امروز(یکشنبه سوم بهمن ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست گزارش عملکرد بانک‌های رفاه کارگران و توسعه تعاون در خصوص تسهیلات پرداختی در موضوع تبصره 16 قانون بودجه 1400 کل کشور به ویژه در حوزه‌های اجتماعی، محرومیت‌زدایی، وام ازدواج و ... مورد بررسی قرار گرفت.

دیدگاه اعضای کمیسیون اجتماعی نسبت به نحوه عملکرد بانک‌های رفاه کارگران و توسعه تعاون

نماینده ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این راستا مدیران عامل دو بانک رفاه کارگران و توسعه تعاون در این نشست حضور پیدا کرده و به ارائه گزارش از عملکرد این بانک‌ها پیرامون اجرای تبصره 16 قانون بودجه 1400 پرداختند. همچنین در مورد وظایف ذاتی بانک‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی خود توضیحاتی را ارائه دادند و اعضای کمیسیون هم دیدگاه‌های خود را در این رابطه بیان کردند.

وی تصریح کرد: اعضای کمیسیون از عملکرد بانک توسعه تعاون رضایت بیشتری داشتند اما به عملکرد بانک رفاه کارگران ایراداتی را وارد دانستند و معتقد بودند که این بانک به تکالیف و رسالت‌های خود به خوبی عمل نکرده است گرچه بانک‌ها بعضا این را به عملکرد بانک مرکزی معطوف می‌کنند.

انصاری با اشاره به یکی از انتقاداتی که به عملکرد این بانک وارد است، اظهار کرد: در شهرهای کوچک معمولا بانک‌ها رغبتی به ایجاد شعبه ندارند چرا که معتقدند وظیفه آنها جمع‌آوری پول و سرمایه‌های مردم است بنابراین تمایل دارند بیشتر در شهرهای بزرگ فعالیت کنند تا از طریق دریافتی‌های خود بتوانند به تکالیفشان در قالب ارائه تسهیلات عمل کنند.

وی افزود: البته اعضای کمیسیون به این نکته اشاره کردند که بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اینکه تمام امور باید از پیوست عدالت برخوردار باشند اما بانک‌ها در این زمینه کوتاهی می‌کنند و این در حالی است که می‌توانند با تعطیلی برخی شعب اضافی که در مراکز استان‌ها یا کلانشهرها وجود دارند، تعدادی از شعب خود را در شهرهای کمتر برخوردار ایجاد کنند تا مردم این شهرها هم بتوانند بنابر قانون از ظرفیت تسهیلات بانک‌ها برای تولیدی، وام ازدواج و سایر حوزه‌های اجتماعی استفاده کنند و این مشکلی است که پیوسته در این شهرها وجود دارد.

انصاری تاکید کرد: مسئولان این بانک‌ها هم سختگیری‌های بانک مرکزی در راستای اعطاء مجوز برای افتتاح شعب و باجه‌های بانکی در شهرهای کوچک را به عنوان مانعی در مسیر تحقق این امر بیان کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: امیدواریم این گونه جلسات که به نظارت‌های مجلس بر نحوه تعیین اعتبارات ذیل تبصره‌های قانون بودجه سنواتی برمی‌گردد، به نتایجی منجر شود که در پی آن شاهد ملموس بودن نحوه ارائه این نوع خدمات توسط بانک‌ها باشیم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست مدیران عامل بانک‌های رفاه کارگران و توسعه تعاون و معاونانشان و نماینده دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند./

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار