معاون اداری و مالی کمیته امداد خبر داد؛

ارائه ۴۹ هزار دستگاه وسیله گرمایشی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد

تهران (پانا) - معاون اداری و مالی کمیته امداد گفت که از ابتدای فصل سرما تاکنون ۴۹ هزار دستگاه وسیله بخاری و ۴۷ هزار آبگرمکن گازی به مددجویان ارائه شده است.

کد مطلب: ۱۲۵۰۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
ارائه ۴۹ هزار دستگاه وسیله گرمایشی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد

مجید باجلان در نشست خبری با تشریح اقدامات این نهاد در تامین لوازم ضروری زندگی خانواده‌های تحت حمایت و مددجویان سیل‌زده در چهار استان جنوبی کشور، گفت: کمیته امداد در قالب ۱۸ برنامه و ۱۲۰ فعالیت، به مددجویان خدمت ارائه می‌دهد.

وی تامین جهیزیه برای نوعروسان تحت حمایت را از جمله خدمات این نهاد عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۷ هزار سری جهیزیه میان نوعروسان نیازمند توزیع شده است که با ارائه ۱۳ هزار سری دیگر تا پایان سال، صف پشت نوبتی جهیزیه شکسته خواهد شد.

باجلان ادامه داد: این جهیزیه‌ها به ارزش ۲۰ میلیون تومان شامل یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و جاروبرقی تامین شده که ارزش واقعی آن در بازار حدود ۴۰ میلیون تومان است.

معاون اداری و مالی کمیته امداد با اشاره به تامین لوازم سرمایشی مددجویان در ابتدای فصل گرما اظهار کرد: در ابتدای تابستان با تامین اعتبار ۵۴۰ میلیارد تومانی، ۵۵ هزار کولر آبی و ۲۵ هزار کولر گازی به مددجویان تحویل شد.

باجلان از تعمیر و احداث لوله‌کشی گاز و امکانات بهداشتی منازل مددجویان خبر داد و اضافه کرد: از شروع فصل سرما تاکنون ۴۷ هزار آبگرمکن گازی استاندارد برای خانواده‌های تحت حمایت، تامین و توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: در همین مدت همچنین ۴۹ هزار دستگاه بخاری گازی، برقی و نفتی به تناسب اقلیم هر منطقه به مددجویان تحویل شده که به این منظور ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون اداری و مالی کمیته امداد به خدمات ارائه شده به مددجویان سیل‌زده پرداخت و گفت: طی روزهای نخست پس از وقوع سیل، یک ماه مستمری فوق‌العاده به ارزش ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به خانواده‌های تحت حمایت درگیر سیل پرداخت شد.

باجلان با بیان اینکه ۱۵ هزار خانواده مددجو در اثر سیل در چهار استان جنوبی کشور دچار آسیب شدند، تاکید کرد: بنیاد مستتضعفان ۷۷ میلیارد تومان برای تامین خسارت وارده به مددجویان اختصاص داد که در همین راستا خسارت ۶۰۸ دام سبک و ۷۰ دام سنگین مددجویان پرداخت شد.

وی افزود: همچنین ۱۴۰۰ دستگاه یخچال و ۹۵۰ دستگاه تلویزیون تهیه شده و آماده توزیع است.

معاون اداری و مالی کمیته امداد با بیان اینکه تمام لوازم ضروری زندگی مددجویان تامین خواهد شد، اظهار کرد: همچنین تمام واحدهای مسکونی خسارت دیده مددجویان، پس از انجام ارزیابی، با کمک کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، خیران و گروه‌های جهادی مطابق الگوهای بومی و مقاوم، بازسازی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار