مصباحی مقدم در گفت‌‌و‌گو با پانا:

دولت بنا دارد که کالاهای ضروری مردم را با قیمت ثابت به آنها برساند

واکسیناسیون عمومی یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم بود/ نشست سه ساعته رئیسی با رئیس‌جمهور روسیه حکایت از اهمیت این مذاکرات دارد/ طی چند ماه اخیر صادرات نفت افزایش پیداکرده است

تهران (پانا) -عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت دولت بنا را بر این گذاشته است که کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم را به نحوی با قیمتی ثابت و تثبیت شده به دست آنان برساند و این موضوع را در دستور کار قرار داده است.

کد مطلب: ۱۲۴۹۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
دولت بنا دارد که کالاهای ضروری مردم را با قیمت ثابت به آنها برساند

آناهیتا یاوری - غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی، اظهار کرد: «اعتماد عمومی زمانی جلب می‌شود که مردم شاهد باشند که دولتمردان به وعده‌‌های خود عمل می‌کنند. اگر مردم ببینند که دولتمردان به وعده‌هایی که داده شده عمل می‌کنند و آنها را محقق می‌کنند، سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی افزایش می‌یابد.»

وی افزود: «خوشبختانه آقای رئیسی به وعده‌هایی که داده است، یک به یک عمل کرده و آنها را عملیاتی کرده است. رئیسی اولویت اول خود را واکسیناسیون عمومی اعلام کرد و ما شاهد گسترش واکسیناسیون در سطح کشور بودیم. تلفات روزانه‌ای که نزدیک ۷۰۰ نفر بود امروز به ۲۰ نفر رسیده است و این یک موفقیت بزرگ برای دولت سیزدهم است.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: «موفقیت بعدی دولت این بود که توانست ثبات اقتصادی ایجاد کند و به دنبال آن نرخ دلار ثابت شد. شاهد بودیم که نرخ ارز به ۳۱ هزار تومان رسیده بود و امروز به ٢٧ هزار تومان رسیده است این موضوع نشان‌دهنده ثبات قیمت ارز در بازار است به گونه‌ای که دلالی‌ها نیز کاهش پیدا کرده است.»

وی ادامه داد: «همچنین واردات مواد اولیه برای کالاهای اساسی تأمین شده است و این موضوع نیز موجب ثبات قیمت کالاهای اساسی در بازار می‌شود و البته دولت بنا را بر این گذاشته است که کالاهای ضروری و مورد نیاز مهم مردم را به نحوی با قیمتی ثابت و تثبیت شده و به دست آنان برساند و این موضوع را در دستور کار قرار داده است که البته این روند هنوز به پایان نرسیده است.»

مصباحی مقدم به سفر رئیس جمهوری به روسیه اشاره کرد و گفت: «سفرهای خارجی دولت در راستای توسعه مناسبات سیاسی اقتصادی ایران با سایر کشورها بود. سفر آقای رئیسی به روسیه سفر بسیار مهمی بود. این سفر از نظر سیاسی نظامی حائز اهمیت است و قطعاً دستاوردهای آن در منطقه و جهان تأثیرگذار است.»

وی اضافه کرد: «نشست سه ساعته آقای رئیسی با رئیس‌جمهور روسیه حکایت از اهمیت این مذاکرات دارد. قدم‌هایی نیز برای توسعه و گسترش صادرات و مناسبات اقتصادی بین ایران و روسیه برداشته شده است. علاوه بر روسیه، کشورهای اوراسیا که تحت نفوذ روسیه هستند، کشورهای هدفی خواهند بود که به توسعه صادرات ما کمک می‌کنند.»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: «افزایش صادرات، از نتایجی است که تاکنون طی چند ماه گذشته به دست آمده است؛ صادرات ما از جمله صادرات نفت افزایش پیداکرده و قیمت نفت نیز بالا رفته است و خبری که رئیس بانک مرکزی داده است این است که درآمد فروش نفت ما به طور کامل به دستمان می‌رسد و در اختیار کشور قرار می‌‌گیرد. این خبر خوبی است که آرامش را در جامعه ما پدید می‌آورد.»

وی خاطر نشان کرد: «پس از روی کار آمدن آقای رئیسی، ایسپا دو نظر سنجی انجام داد که در یک نظرسنجی ۵۳ درصد به آقای رئیسی اعتماد کرده‌اند و در نظرسنجی دوم به ۷۳ درصد افزایش پیدا کرده است. این موضوع نشان داد که حرکت دولت و همکاران رئیس جمهور به گونه‌ای بوده است که اعتماد برانگیز باشد.»

وی ضمن اشاره به سفر رئیس جمهوری به کرمان، بیان کرد: «سفر رئیس جمهور پس از بازگشت از روسیه به مناطق سیل زده کرمان نشان دهنده این است که رئیس جمهور یک رابطه نزدیک و تنگاتنگ با مردم دارد. حضور رئیس جمهور در میان مردم و شنیدن خواسته‌های آنها به افزایش سرمایه اجتماعی کمک می‌کند. زمانی که رئیس جمهور به استان‌ها سفر می‌کند، پروژه‌های متوقف شده را پیگیری می‌کند و آنها را تأمین مالی می‌کند بنابراین سفرهای استانی بسیار مثبت است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار