طرح «بوسه بر بهشت» یک ابزار تربیتی موفق برای احترام به مقام مادر، بین دانش‌آموزان است

رودهن (پانا) - معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش رودهن طرح «بوسه بر بهشت» که در دوران کرونا به‌مناسبت روز مادر، در بین دانش‌آموزان اجرا می‌شود را به عنوان یک ابزار تربیتی موفق برای یادگیری مفهوم احترام به مادر معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح «بوسه بر بهشت» یک ابزار تربیتی موفق برای احترام به مقام  مادر، بین دانش‌آموزان  است

سید احمد الهی‌نیا، معاون پرورشی آموزش پرورش رودهن در رابطه با طرح بوسه بر بهشت به پانا گفت: همزمان با میلاد پربرکت حضرت زهرا(س) و بزرگداشت مقام مادر، دانش آموزان مدارس رودهن طبق ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی‌ آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به مناطق، در اقدامی زیبا بر دستان زحمت‌کش مادران‌شان به صورت نمادین بوسه می‌زنند و از زحمات مادران تشکر می‌کنند و این اقدام را ثبت و در قالب عکس برای واحد فرهنگی‌، هنری آموزش و پرورش منطقه ارسال می‌کنند.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین بر اهمیت رفتارآموزی و ارزش‌آموزی به دانش آموزان تاکید دارد؛ از این رو کلیه فعالیت‌های پرورشی و تربیتی باید این مسائل را پوشش دهد و در بطن کار خود رفتار و ارزش درستی را به دانش‌آموز آموزش دهد. آشنایی دانش آموزان به ویژه دانش آموزان دختر با جایگاه رفیع زن و مادر در جامعه بسیار دارای اهمیت است و در هویت شخصی و اجتماعی ‌آنها تاثیر شگرفی بر جای می‌گذارد.

الهی‌نیا همچنین در ادامه سخنانش افزود: نمایش احترام به مقام زن و مادر نه تنها در بین دختران بلکه برای پسران دارای اهمیت است، چرا که پسران و مردان هم باید پی به ارزش، مقام و جایگاه زن ببرند و آگاه باشند که جامعه سالم و شاد و موفق نیاز به زنانی با‌انگیزه، قوی و دارای اعتماد‌به‌نفس بالا، دارد و مردان باید حرمت جایگاه زنان را نگه دارند.

وی تصریح کرد: خانواده بستر مهم و تاثیرگذاری به منظور آموزش مفهوم احترام به مقام زن و مادر است و با شرایطی که در آن به لحاظ وضعیت مدارس و حضور دانش‌آموزان، قرار داریم و دانش‌آموزان زمان بیشتری را در خانه و کنار خانواده‌ها می‌گذرانند، بهترین فرصت جهت تمرین‌ و نهادینه کردن این آموزش‌ها در بین دانش‌آموزان ‌است.

در تکمیل صحبت‌هایش مطرح کرد: طرح‌هایی مثل بوسه بر بهشت که در ایام کرونا به صورت یک اقدام اجرایی در روز مادر در آموزش و پرورش مطرح و پیگیری شد بسیار ظریف و هوشمندانه است و به عنوان یک ابزار تربیتی مجازی موثر، در بین دانش آموزان جا افتاده است. این طرح ناخودآگاه، و با ثبت تصویر احترام به مادر در رشد و تعالی شخصیت دانش‌آموز، تاثیر می‌گذارد و یادگیری تربیتی به خوبی پیش می‌رود و اتفاق می‌افتد.

الهی‌نیا خاطرنشان کرد: حقیقت زندگی مادر، عشق ورزیدن، دوست داشتن و فداکاری است. اگر کار مادر را کوچک بپنداریم، مرتکب اشتباهی بزرگ شده ایم؛ چرا که کار او، انسان سازی و فضیلت پروری است. مادر در انجام این وظیفه، غرور و خودخواهی خود را به فداکاری و عشق ورزی تبدیل می کند و از بسیاری ضروریات زندگی خود می‌گذرد. به همین دلیل، مادرانْ همواره در خور ستایش و نکوداشتند.

معاون پرورشی آموزش پرورش رودهن بیان کرد: اسلام برای مادر، مقام و ارزش شگفتی قائل شده است تا آنجا که رسیدن به آخرین مرحله کمال بشر یعنی بهشت را با رضای مادر میسر می داند. مقام و ارزش مادر از نظر اسلام تنها تا آنجا نیست که درباره رعایت آن فقط چند روایت و توصیه صادر شده باشد، بلکه در مقام قانون گذاری و در متن مقررات مذهبی، امر و نهی مادر در قسمتی از موارد، لازم الاجرا شناخته شده است. برای مثال، آنجا که امر مستحبی خداوند با نهی مادر در تعارض باشد، فرزندان موظفند نهی مادر را بپذیرند و امر مستحبی را اجرا نکنند.

وی در پایان گفت: هم دانش آموزان و هم بزرگترها باید دست مادر خود را ببوسند و از زحمات بی وقفه‌شان تشکر کنند. همیشه و در همه جا و همه لحظات به مادرها احترام بگذارند. آموزش و پرورش هم پیگیر اجرای این گونه طرح‌ها است تا به صورت غیرمستقیم آموزه‌های ارزشی و مثبت را بتوان به دانش‌آموزان یاد داد.

خبرنگار: سبحان‌زاهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار