معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با پانا:

آخرین وضع کارگروه‌های تامین مالی در شهرداری تهران؛ منابع مالی خرید اتوبوس‌های جدید تامین شد

تهران (پانا) - معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران آخرین وضعیت کارگروه‌های تامین مالی در شهرداری تهران را تشریح کرد و گفت که منابع مالی خرید اتوبوس‌های جدید تامین شد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضع کارگروه‌های تامین مالی در شهرداری تهران؛ منابع مالی خرید اتوبوس‌های جدید تامین شد

ابوالفضل فلاح در گفت‌وگو با پانا درخصوص سرانجام کارگروه‌های تشکیل شده برای حل چالش‌های مالی در شهرداری تهران گفت: «این کارگروه‌ها فعال هستند و نتایج فعالیت‌های کارگروه بازار سرمایه طی چند هفته آینده عملیاتی می‌شود و فروش املاک شهرداری در بورس را عملیاتی می‌کنیم و سایر کارگروه‌ها نیز به تدریج نتایج عملیاتی‌شان مشخص می شود.»

وی در پاسخ به این پرسش که فروش املاک در نیمه دوم سال افزایش پیدا کرده ولی چرا بیشتر فروش املاک به صورت ترک تشریفات است، گفت:‌ «فروش املاک بیشتر شده است اما در این دوره به روال قبل رفتار نمی‌کنیم و با عرضه املاک در بورس حالت رقابتی ایجاد کرده و می‌توان گفت به نوعی شبه مزایده انجام می‌شود.»

فلاح اضافه کرد:‌ «طی 4 ماهه اول 2 هزار و 600 میلیارد تومان تامین مالی در پروژه‌های تملک دارایی داشته‌ایم و همچنین تامین مالی خرید اتوبوس‌های تازه را هم انجام داده‌ایم این درحالی است که هزینه‌های حقوق و دستمزد و نگهداشت را هم تامین کرده‌ایم.»

وی درخصوص پرداخت بدهی‌های شهرداری هم گفت: «به تدریج در حال رایزنی برای پرداخت بدهی‌ها هستیم.»

آبان ماه امسال معاون مالی اقتصادی شهردار تهران اعلام کرده بود که بر اساس نقشه راه تامین مالی و جهش سرمایه‌گذرای در شهرداری تهران کارگروه تامین مالی تشکیل شده است، این کارگروه از متخصصان تامین مالی در حوزه بورس، بانک و تامین مالی خارجی در کشور تشکیل شده است و شهردار تهران ذیل یکی از مصوبات شورای شهر تهران آن را ابلاغ کرد. بر اساس این برنامه، باید بتوان از تجهیز منابع هم استفاده کرد، یعنی صرف تکیه بر درآمدها و تسهیلات کفایت نمی‌کند و اگر بخواهیم شهر را از شرایط فعلی عبور دهیم حتما باید به تجهیز منابع و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و امکانی که در بازار سرمایه وجود دارد، تکیه کرد.

براساس سخنان وی برای تامین مالی پروژه‌ها دو بخش طراحی شده است؛ نخست بخشی در قالب تامین مالی بودجه‌ای است که به صورت نقد و غیر نقد در حال انجام است. در واقع بخشی از پروژه‌ها باید از طریق ابزارهای تامین مالی انجام شود که فشار کمتری به بودجه شهرداری بیاید. بخش دوم این است که گام‌های بلندتری را بدون تکیه بر ابزارهای فعلی که تسهیلات است، برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار