دریافت 27 هزار اثر دانش‌آموزی از اجلاسیه نماز تاکنون

تهران (پانا) - مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از دریافت 27 هزار اثر تاکنون از سوی دبیرخانه کشوری اجلاسیه نماز دانش‌آموزی در تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
دریافت 27 هزار اثر دانش‌آموزی از اجلاسیه نماز تاکنون

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، میکائیل باقری در نشست مشترک اداره کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز کشور گفت: بسیار خوشحال هستم که در آستانه عید میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در خدمت شما بزرگواران هستیم و این فرصت برای ما بسیار مغتنم است که موجب توسعه فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت در کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزی به آذربایجان‌شرقی واگذار شده است که همه نهادها و دستگاه‌های دولتی این استان از جمله نماینده محترم ولی فقیه در استان پای کار هستند و این اجلاس به شایستگی در حال برگزاری است.

باقری افزود: تاکنون ۲۷ هزار اثر در دبیرخانه اجلاس آذربایجان شرقی ثبت و دریافت شده است و در اختیار داوران برای امر داوری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در شبکه شاد کانال ویژه این رویداد عظیم ایجاد شده است و محتوا ها و اطلاعات و اطلاع رسانی ها در این شبکه بارگذاری می شود و جلسه‌های متعددی در سطح استان به منظور هرچه بهتر برگزار شدن این اجلاسیه تشکیل می‌شود.

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آثار ارسالی استان ها گفت: در پایان هر هفته استان‌هایی که آثار خود را ارسال می‌کنند از طریق دبیرخانه سطح بندی می شوند که این سطح بندی از لحاظ میزان تولیدات و نوع محتوا های ارسالی است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات پیش‌رو گفت: در حاشیه اجلاس امسال بحث توسعه و تجهیز نمازخانه های کشور را در دستور کار داریم که استان آذربایجان شرقی در این زمینه نوآوری هایی داشته است که قرار است تحت عنوان یک نشریه الکترونیک با ارزش افزوده منتشر و در اختیار سایر استانها نیز قرار بگیرد.

وی ادامه داد: امسال نیز ما دوره‌های توانمندسازی نیروهای انسانی را در ۵ یا ۶ مورد پیگیری خواهیم کرد که می‌توان به دوره توانمندسازی آموزگاران سوم ابتدایی دختر و همچنین مدیران، مربیان و معاونان پرورشی اشاره کرد.

باقری با اشاره به شرایط کرونا در کشور خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است که این دوره‌ها به صورت حضوری برگزار شود اما اگر نتوانستیم، به صورت نیمه حضوری و یا غیر حضوری این دوره‌ها را برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: آموزش های مجازی تعداد زیادی از افراد را تحت پوشش قرار می‌دهند اما آموزش های حضوری و چهره به چهره نکات و برکات بسیاری را به دنبال دارند.

وی گفت: تا پایان اسفند ماه اگر استانی قادر نباشد دوره‌های توانمندسازی را به صورت استانی برگزار کند از طریق ستاد پیگیری و آن دوره ها را برای استان ها به صورت سراسری برگزار خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: دوره‌های توانمندسازی که قبلاً نیز برگزار شده است با طراحی های جدید به صورت مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته طراحی و اجرا خواهد شد.

در ادامه این جلسه منصورسرگزی، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور ضمن تشکر از برگزاری این جلسه گفت: خدا را شاکر هستیم که در خدمت توسعه و ترویج اقامه نماز و در خدمت شما دوستان هستیم.

وی افزود: امسال ۷ جلسه پیاپی هیئت امنای ستاد نماز تشکیل شده است که اختصاص به فعالیت‌های آموزش و پرورش در حوزه نماز داشته است که این جایگاه و اهمیت این دستگاه را مشخص و معین می کند.

سرگزی خاطر نشان کرد: هیئت امنای ستاد نماز مجوزی را صادر کرده است که حق القدم ائمه جماعات مدارس با هماهنگی مجلس شورای اسلامی تحت عنوان بودجه ای تهیه و پرداخت شود.

وی افزود: پیش اجلاسیه های نماز آموزش و پرورش که به عنوان یک جریان پیشرو است جریان عظیمی را در آموزش و پرورش رقم زده است و این جای قدردانی و تشکر از مجموعه آموزش و پرورش را دارد.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: از استان‌ها نیز درخواست کرده‌ایم آنهایی که امکان برگزاری دوره های آموزشی به صورت حضوری را دارند با هماهنگی ستاد ملی کرونا استان این دوره ها را به صورت حضوری برگزار کنند در غیر این صورت به صورت غیر حضوری و یا نیمه حضوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: برای برگزاری اجلاس سراسری نماز نیز در حال بررسی و رایزنی هستیم و اگر امکان برگزاری اجلاس به صورت حضوری باشد این اجلاس نیز به صورت حضوری برگزار خواهد شد و در غیر این صورت به صورت وبینار و غیر حضوری خواهد بود.

وی ادامه داد: درخواستی که از مجموعه اداره کل قرآن، عترت و نماز داریم این است که آثار رسیده و برتر به دبیرخانه دانش‌آموزی اجلاس را به صورت مکتوب در اختیار ستاد اقامه نماز قرار دهند تا منتشر و در اختیار دیگران نیز قرار بگیرد.

سرگزی خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت معاونان پرورشی، مدیران، روسای مناطق و مدیران کل استان ها شایسته است که فعالان حوزه نماز که در ترویج فرهنگ اقامه نماز نقش داشته اند در اختتامیه اجلاس تجلیل شوند.

در ادامه جلسه نیز حاضران در این نشست به بیان نقطه نظرات خود پیرامون دستور جلسه پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار