معاون پرورشی و تربیت‌بدنی ناحیه ۲ کرج :

هر دانش‌آموز باید امروز یک نقش اجتماعی داشته باشد

کرج (پانا)- معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و شهرستان فردیس به مناسبت آغاز یازدهمین انتخابات مجلس دانش آموزی عنوان کرد هر دانش آموز باید امروزه یک نقش اجتماعی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
هر دانش‌آموز باید امروز یک نقش اجتماعی داشته باشد

فرهاد منظوری معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و شهرستان فردیس در برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی در گفت گو با پانا عنوان کرد: «اهداف مجلس دانش آموزی که شامل زمینه سازی برای ترویج فرهنگ مشارکت جویی، تعاون و همکاری، زمینه سازی برای تقویت مردم سالاری دینی و مسئولیت پذیری دانش آموزان، ایجاد ساز و کارهای لازم به منظور بهره گیری از نظرات مشورتی دانش آموزان، زمینه سازی برای آشنایت بیشتر دانش آموزان با عوامل مدیریتی،اقتصادی،سیاسی،صنفی، و بالاخره تقویت هویت اسلامی و ایرانی، روحیه خودباوری، خوداتکایی و رعایت اخلاق و مسائل اجتماعی با توجه به ارزش های ایرانی اسلامی اصلی است که در دستور العمل مجلس دانش آموزی قرار دارد.»

وی در ادامه افزود:«مسئله پرورش دانش آموزان و برگزاری نشست های هم اندیشی میان دانش آموزان از قدیم الایام در تأکید بزرگان علم و دین بوده است و به تبع آن همواره در بیانات رهبر معظم و حتی در بیانیه گام دوم انقلاب هم مشاهده می شود. »

منظوری در مورد توانایی حضور دانش آموزان ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس در مجلس دانش آموزی استان و کشور گفت: «این مسئله به دوبخش مهم تقسیم می شود، زمانی امکان دارد دانش آموز توانایی تکلم و بیان یک موضوع را نداشته باشد اما تربیت این موضوع نکته مهمی است.

برای مثال می توان به نمونه ای بارزی همچون شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد. کسی حتی تصور نمی‌کرد روزی در یک روستای دور افتاده از تبار کرمان شخصی متولد شود که جهان را دگرگون کند و اسطوره یک ملت شود و این نشانه تعلیم و تربیت صحیح و انقلابی است.

دسته دیگر از دانش آموزانی است که توانایی تکلم و مدیریت را دارند، اما شیوه صحیح اجرای آن را نمی‌دانند که این مورد نیز نیازمند تعلیم و تربیت صحیح و انقلابی است.»

معاون پرورشی و تربیت بدنی اضافه کرد: «این دسته از فعالیت سازمان دانش آموزی صرفا در جهت ایجاد نگرش در دانش آموزان است که بعدا طبق غیرتی که نسبت به هم نوع خود، ملت و کشور پیدا کردند قدرت تکلم و شجاعت را پیدا کرده تا بتوانند آینده داران این مرز و بوم باشند. البته ممکن است برخی از افراد چه بسا قدرت تکلم و شجاعت بسیار بالایی داشته باشند اما چون دغدغه مند نیستند و سخنان آنان از ته دل نیست به مخاطب حس خوبی را منتقل نمی کنند و چه بسا فردی با کلمات آمیانه، کلامش تأثیر گذاری بیشتری داشته باشد. "سخن چون از دل برآید لاجرم بر دل نشیند" »

منظوری در خصوص اینکه برخی از افراد فعالیت ها ی سازمان دانش آموزی را محترم نمی‌شمارند اظهار کرد: «بنده به نوبه خودم اعتقاد کامل و راسخ نسبت به فعالیت های سازمان دانش آموزی دارم و به وضوح نتیجه این فعالیت ها را شاهد هستم. پیشنهاد بنده این است که این افراد به گذشته بنگرند و بپذیرند آینده این مرز و بوم دست این نوجوانان و جوانان است و توجه هر چه بیشتر افراد مسئول و صاحب نظران باعث پیشرفت کشور در آینده می شود. »

وی ضمن تأکید بر محترم شمردن این موقعیت ها از طرف دانش آموزان هم گوشزد کرد گفت: «حضرت امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند: «فرصت ها مانند ابر گذراست» چون استفاده صحیح و بجا از فرصت ها یکی از تأثیرگذارترین عوامل در آینده ای درخشان است و دانش آموزان سعی بر این داشته باشند که از الگوهای برتر منشأ گرفته و آینده خود را درخشان بسازند.»

معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس در پایان اشاره کرد: «خودسازی را دانش آموزان در رأس کار خود قرار بدهند، منظور از خودسازی هم این است که افرد به مرحله ای می‌رسند که خودخواهی را رها می کنند و منافع یک جمع برایشان حائز اهمیت می شود.

خواهشی که من از دانش آموزان دارم اگر در مر حله ای از زندگی توسط کسی سرد خاطر شدند اهمیت ندهند و آیه قرآن« وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ» ضمیمه ی کار خود قرار دهند.»

خبرنگار؛ مانی صیادپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار