مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران شهرستان‌های استان تهران:

وصیت‌نامه‌ شهدا امانت بزرگ آنها نزد ماست

اسلامشهر (پانا) - مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت پشت میز قرار گرفتن امروز مسئولان، حاصل فداکاری و خون شهداست و بهترین کاری که در جبران ایثار آنان می‌توان انجام داد، توجه به اهداف شهدا در وصیت‌نامه‌ها به عنوان امانت بزرگ نزد مردم است.

کد مطلب: ۱۲۴۹۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
وصیت‌نامه‌ شهدا امانت بزرگ آنها نزد ماست

عبدالله مرتضوی، مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در جریان برگزاری یادواره شهدای فرهنگیان و دانش‌آموزی شهرستان اسلامشهر و در گفت و گو با پانا، در رابطه با ضرورت تکریم شهدا اظهار کرد: بعد از گذشت سالیان متمادی از دوران پر برکت انقلاب اسلامی بر طبق فرموده مقام معظم رهبری که «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از ارزش شهادت نیست»، برگزاری یادواره‌های شهدا ادامه دادن راه بسیار ارزشمند آنها است تا از سوی دیگر بتوانیم در این مسیر پیام شهدا را به نوجوانان و جوانان انتقال دهیم.

وی بیان کرد: از جمله راه‌‌هایی که می‌توانیم فرهنگ ایثار و شهادت را انتقال دهیم، حضور در مجموعه‌های آموزش و پرورش است و برقراری ارتباط مستقیم با دانش‌آموزان است که بسیاری از دانش‌آموزان ما هم سن ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز هستند.

مرتضوی تصریح کرد: اکنون بزرگ‌ترین وظیفه دانش‌آموزان، آموختن علم و دانش همراه با توجه به اجرای فعالیت‌های سالم ورزشی است تا در کنار بحث آموزش جسم خود را نیز سالم نگه دارند و در آینده نقش موثر در جامعه ایفا کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: مسئولان ما در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه مهمی را بر عهده دارند؛ فرهنگ ایثار، گذشت و فداکاری در همه کشورها و ملت‌ها مورد توجه است و فارغ از اینکه انسان مسلمان یا غیرمسلمان باشد، وقتی گذشت و فداکاری را مشاهده می‌کند، قابل احترام است.

وی تأکید کرد: زمانی که ایثار، گذشت و فداکاری جنبه الهی پیدا می‌کند و در مسیر مثبت حرکت داشته باشد ارزش دوچندان پیدا خواهد کرد و لازم است که مسئولان این نکته را مد نظر خود قرار دهند، پشت میز قرار گرفتن امروز ما حاصل فداکاری و خون شهدا است و بهترین کاری که در این راستا می‌توانیم انجام داد، توجه به اهداف شهدا در وصیت‌نامه‌های آنان به عنوان امانت بزرگ است که اگر غیر این باشد امانتدار خوبی نبوده‌ایم.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار