رئیس‌جمهوری تاکید کرد؛

تهیه لوازم خانه آسیب‌دیدگان از سیل طی ١٠ روز آینده

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری با اشاره به خسارت گسترده به لوازم خانه سیل‌زدگان جنوب کرمان گفت ظرف ۱۰ روز باید این لوازم تهیه و در اختیار مردم قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تهیه لوازم خانه آسیب‌دیدگان از سیل طی ١٠ روز آینده

به گزارش مهر، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی عصر جمعه در جمع خبرنگاران در خصوص نتایج سفر به جنوب کرمان گفت: در ابتدا باید از مسئولان در استان تشکر کنم که همت کردند و در کنار مردم بودند و تلاش آنها برای کاهش مشکلات مردم قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: نیروهای مسلح در همه حوادث در کنار مردم هستند و برای امدادرسانی تلاش می‌کنند که بسیار قابل تقدیر است. امدادرسانی اولویت اول در این مناطق است که به خوبی در جنوب کرمان انجام شده است.

رئیس جمهور افزود: بخش بعدی که بسیار مهم است پیش بینی نسبت به اینکه در آینده چنین حوادثی روی ندهد و سیل بندهایی برای حفظ شهرها و روستاها و مزارع احداث شود.

وی گفت: نسبت به مردمی که منازل آب گرفته شده باید ظرف ۱۰ روز آینده لوازم منزل مردمی که آسیب دیده‌اند تهیه و در اختیار آنها قرار گیرد.

رئیس جمهور با اشاره به افرادی که احشام خود را از دست دادند گفت: برآورد خسارت در این زمینه آغاز شده و اجازه نمی‌دهیم دامداران این منطقه دچار مشکل شوند، احشام خریداری و در اختیار مردم قرار می‌دهیم که این مساله را نیز طی ۱۰ روز انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به کارهای میان مدت گفت: مساله آبخیزداری در این منطقه بسیار مهم است که باید در جنوب کرمان انجام شود.

وی به سیل بند خرم اشاره کرد و گفت: این سیل بند باید در اسرع وقت احداث شود و چند کیلومتری انجام شده و باید به اتمام برسد و دولت اعتباراتی را اختصاص می‌دهد و امیدواریم قرارگاه سازندگی بتواند این کار را انجام دهد.

رئیس جمهور افزود: اینجا سیل اولی که اتفاق افتاد علاوه بر مسئولان محلی معاون اول رئیس جمهور حضور داشت و مصوبات خوبی داشتند، وزیر کشور نیز حضور یافت اما این کفایت نمی‌کند و دولتمردان در بخش های مختلف باید در کنار مردم باشند و مردم احساس کنند دولت در کنار آنهاست.

وی گفت: هر مشکلی را با حضور مردم می‌توان رفع کرد، در سفر استانی به کرمان در همه مناطق حضور می‌یابیم و مشکلات را بررسی می‌کنیم.

وی ادامه داد: به دلیل وضعیت آب هوایی نتوانستم امروز در برخی از مناطق حضور یابم و در سفر استانی این کار انجام می‌شود.

رئیس جمهور بیان کرد: برای مردم استان کرمان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم و با روحیه انقلابی مشکلات را رفع می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار