معاون فرماندار پارسیان:

نقش تشکل پیشتازان در انتقال پیام تمدن نوین اسلامی بسیار مهم است

هرمزگان (پانا)- دوره آموزشی تشکیلات پیشتازان به جهت تبیین بسته تحول سازمان دانش‌آموزی کشور و همچنین توانمندسازی مربیان پیشتاز به مدت هشت ساعت در شهرستان پارسیان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
نقش تشکل پیشتازان در انتقال پیام تمدن نوین اسلامی بسیار مهم است

کاظم رحیمی معاون فرماندار شهرسنان پارسیان در بازدید از این دوره گفت: فعالیت تشکیلات پیشتازان در حد بین المللی است و پیشتازان می توانند در گام دوم انقلاب در انتقال پیام تمدن نوین اسلامی به دیگر کشورها که دغدغه حاج قاسم سلیمانی بود نقش مهمی را ایفا کنند.

نکوزاد معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش پارسیان نیز ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران برگزاری این دوره ی مفید بر نقش مهم مربیان نسبت به انتقال این مهارت ها به دانش آموزان و بکارگیری در برنامه های فرهنگی علی الخصوص ایام پیش رو که دهه فجر است تاکید کرد.

حسین عباسیان مسئول سازمان دانش آموزی پارسیان گفت: بعد از گذشت ۲۲ سال از تاسیس این نهاد عمومی غیر دولتی در کشور یک بازمهندسی اصولی صورت پذیرفت تا سازمان بتواند همگام با نسل جدید و در راستای گام دوم انقلاب آموزش های خود را بروز کند بنابراین آشنایی مربیان با تغییرات جدید امری لازم بود.

به گفته وی هدف سازمان دانش آموزی تربیت ایرانی اسلامی دانش آموز در ابعاد فردی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: با آموزش های مختلفی که دانش آموزان پیشتاز در مدارس می بینند امیدواریم به این مهم برسیم و شاهد ظهور افراد فعال و اجتماعی در جامعه باشیم.

عباسیان تاکید کرد: در قدم اول مربیان پیشتاز باید مهارت های لازم را فرا بگیرند تا بتوانند آن را به روش های مختلف در مدارس به دانش آموزان پیشتاز انتقال دهند.

وی در ادامه افزود: گره زنی، کمک های اولیه، جهت یابی، دست های تشکیلاتی، مخابره با پرچم و گارد پرچم از جمله مهارت هایی بود که مربیان فرا گرفتند.

این مسئول همچنین اظهار داشت: یکی از فضیلت های چهارده گانه تشکیلات، مشارکت جویی است که در این دوره به معنای واقعی اجرا شد، به طوری که مربیان با دریافت مواد اولیه اقدام به تهیه وعده ناهار نمودند. همچنین مربیان زن پیشتاز به منظور آشنایی با آداب و سنن مناطق مختلف شهرستان با ارایه میان وعده صبح و عصر رنگ و لعاب دیگری به دوره بخشیدند.

وی در پایان با تشریح بخشی از برنامه های این دوره آموزشی گفت: برگزاری مسابقه بین مربیان به منظور احیای بازی های بومی محلی آن هم در آب و هوایی بارانی از دیگر برنامه هایی بود که باعث شد حاضرین تا آخرین ساعت دوره نهایت لذت را تجربه کنند و امیدوار باشند که بتوانند کلاس هایی آموزشی و هدفمند را در قالب اردو به همین سبک و سیاق برای دانش آموزان مدارس خود اجرا نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار