معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک بهارستان:

فراگیری بیشتر درلوح سفید ذهن دانش‌آموزان ابتدایی

بهارستان یک (پانا) - معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک بهارستان در جلسه تخصصی طرح «کارآمد»، ذهن دانش‌آموز دوره ابتدایی را مانند لوحی سفید دانست که آمادگی فراگیری فراوانی دارد.

کد مطلب: ۱۲۴۹۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
فراگیری بیشتر درلوح سفید ذهن دانش‌آموزان ابتدایی

جلسه تخصصی طرح کارآمد با محوریت تبیین و تشریح دستورالعمل‌های طرح کارآمد و با حضور زهرا نظری کارشناس مسئول دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، الهام صیادی معاون آموزش ابتدایی، ملیحه قلی‌زاده کارشناس مسئول آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان و مدیران 13 مدرسه مجری این طرح در مدرسه حضرت خدیجه (س) برگزار شد.

صیادی، ضمن اشاره به دوره ابتدایی که مهم‌ترین دوره تحصیلی برای دانش‌آموزان است، گفت: دوره تحصیلی ابتدایی مهم‌ترین و تاثیرگذارترین دوره تحصیلی برای هر دانش‌آموز است؛ به دلیل اینکه در این دوره شخصیت دانش‌آموز شکل می‌گیرد و ذهن دانش‌آموز مانند لوح سفید و بدون نوشته‌ای است که بیشتر از هر لحظه آمادگی فراگیری دارد.

وی در ادامه ویژگی‌های اصلی و هدف طرح کارآمد را به روز شدن اطلاعات آموزگار و گذراندن دوره‌های آموزشی و استفاده از فنون و روش‌های جدید دانست و گفت: در طرح کارآمد، توانمندی و تخصصی آموزگاران از اهمیت بالایی برخوردار است و بررسی سطح معلومات و تخصص آموزگاران در پژوهش‌های مختلف یکی از علل طرح کارآمد است.

معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک بهارستان به ویژگی‌های مدارس مجری این طرح اشاره کرد و افزود: امکانات تکنولوژی و کمک آموزشی و آزمایشگاهی در جهت تفهیم بهتر در یادگیری، تعامل بین خانواده و مدرسه، همراهی و همکاری بین همکاران، شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان، توجه به مسائل عبادی و اعتقادی، توجه ویژه به کار گروهی و تیمی در مدارس و توجه ویژه به کیفیت کار و تلاش در جهت ارتقا کیفیت آموزشی از ویژگی‌های مهم مدارس مجری طرح کارآمد است.

در پایان نظری کارشناس مسئول دوره دوم ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، هدف از اجرای این طرح را، بهسازی منابع انسانی دانست و به تبیین و تشریح دستورالعمل‌های طرح کارآمد پرداخت.

خبرنگار دانش‌آموز: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار