مکاتبات سازمان نوسازی مدارس کشور به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتقل شد

تهران (پانا) - پرونده اسناد، سوابق و مکاتبات اداری مربوط به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در موضوعات مختلف از جمله مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتقل شد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
مکاتبات سازمان نوسازی مدارس کشور به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتقل شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، 638 پرونده اسناد مکاتبات اداری و پروژه های سازمان نوسازی مدارس که بخش مهمی از آنها مربوط به تعاملات خیرین مدرسه ساز، ‌نهادها و موسسات مختلف با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور است به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتقل شد.

مجموع این 638 پرونده مکاتبات مربوط به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و واحدهای استانی تابعه، از آغاز فعالیت این سازمان در سال 1353 تا سال 1392 است که پس از بررسی کارشناسی،‌ ارزشیابی و شناسایی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتقل و 20 مترمرمبع فضای اشغال شده آزاد شد.

این سوابق و اسناد مکاتبات حوزه مشارکت‌های مردمی و خیرین مدرسه‌ساز،‌ اهدای زمین، ساختمان و تجهیزات، تامین هزینه های ساخت و تجهیز مدارس، رسیدگی به مناطق کم برخوردار، بنیادهای عام المنفعه،‌ آمار و عملکرد، مسائل و چالش ها، حوزه های فنی و نظارت، برنامه ریزی و اداری مالی و... را شامل می شود.

جمع آوری، انتقال، ثبت و ضبط مکاتبات سازمان نوسازی مدارس کشور و حوزه خیرین مدرسه‌ساز ، اقدام مشترک سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور، در جهت اجرای قانون اسناد ملی و مصوبات شورای اسناد ملی ایران است.

گفتنی است، انتقال این اسناد اقدامی مهم برای انتقال اطلاعات و تجربه های ماندگار به نسل‌های آینده بوده و مرجعی مهم برای پژوهشگران حوزه آموزش و پرورش و تاریخ اجتماعی به شمار می آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار