استقبال دانش‌آموزان شهرستان دماوند از برگزاری کلاس‌های حضوری

دماوند (پانا) - آموزش‌های مجازی مشکلاتی در حوزه یادگیری دانش‌آموزان ایجاد و آن‌ها را دچارآسیب‌های اجتماعی، روحی و روانی کرده است و ضروری است با رعایت نکات بهداشتی برای حفظ سلامتی، دانش‌آموزان را راهی مدارس کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
استقبال دانش‌آموزان شهرستان دماوند از برگزاری کلاس‌های حضوری

دانش‌آموزان ابتدایی با توجه به آسیب‌های جسمی و روحی که به‌ واسطه شیوع کرونا متحمل شده‌اند، از آموزش حضوری و برگزاری ارزشیابی‌های حضوری استقبال کردند.

فاطمه محمدی آموزگار پایه ششم در گفت و گو با پانا اظهار کرد: «با وجود اینکه حضور در مدارس اجباری نیست، ولی دانش‌آموزان از شرکت در کلاس‌های حضوری به خوبی استقبال کردند. روند یادگیری مناسب دانش‌آموزان در فضای مجازی دچار مشکل شده است و بازگشایی مدارس می‌تواند پیشگیری از ادامه افت تحصیلی باشد.»

وی با اشاره به گروه بندی دانش‌آموزان برای حضور در مدرسه گفت: «من آموزش حضوری دانش‌آموزان، حتی در زمان‌های کوتاه‌ را به دلیل کیفیت بالای یادگیری در این کلاس‌ها بر آموزش مجازی ترجیح می‌دهم. شور و نشاط در کلاس‌های مجازی بسیار کم است و غفلت از شادی و نشاط باعث افزایش بیماری‌های مختلف روانی از قبیل اضطراب و افسردگی می‌شود؛ زمانی که دانش‌آموزان برای کلاس‌های حضوری می‌آیند خوشحالی در تمام وجودشان موج می‌زند.»

محمدی اضافه کرد: «بر اساس جلساتی که با اولیا صورت گرفته ۹۵ درصد خانواده‌ها از برگزاری کلاس‌های حضوری راضی هستند در نتیجه این همکاری متقابل به ما در امر آموزش کمک می‌کند.»

این آموزگار در پایان گفت: «استقبال والدین از حضور در مدارس تنها به امر یادگیری خلاصه نمی‌شود بلکه سلامت روانی، جلوگیری از کم تحرکی و حضور بیش از حد در فضای مجازی نیز مطرح است. حضور دانش‌آموزان در مدرسه در تنظیم نظم زندگی، مهارت‌های ارتباطی و دوست‌یابی نیز مؤثر است.»

خبرنگار: فاطمه غفوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار