سه‌شنبه‌های مهدوی، پنجره‌ای روشن به سوی شناخت حضرت مهدی

رودهن (پانا) - سرگروه کیفیت بخشی آموزش و پرورش رودهن برنامه‌ها و فعالیت‌‌های سه‌شنبه‌های مهدوی را پنجره‌ای روشن به سوی شناخت حضرت قائم(عج)، برای دانش‌آموزان و فرهنگیان دانست.

کد مطلب: ۱۲۴۶۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
سه‌شنبه‌های مهدوی، پنجره‌ای روشن به سوی شناخت حضرت مهدی

سکینه آقایاری، سرگروه کیفیت بخشی فعالیت‌های تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش رودهن در گفت و گو با پانا بیان کرد: طرح سه‌شنبه‌های مهدوی که از طرف گروه کیفیت بخشی فعالیت‌های پرورشی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به مناطق جهت اجرا و اقدام ابلاغ شده است در واقع اهدافش حول شناخت حضرت مهدی(ع) و ویژگی‌های آن امام بزرگ می‌چرخد و مخاطب خاص آن بدون تردید دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که دین و ایمان و باور‌های دینی به شدت در میان افراد خدشه دار شده است، جایگاه ارزش‌های انسانی به مرتبه‌های پایین انسانیت نزول پیدا کرده است و در این‌ میان در دنیای پر‌تلاطم صنعت و رسانه، فرزندان این سرزمین در حال رشد و نمو و بالندگی هستند، هیچ نهالی با ریشه پوسیده، درخت تنومند و سبزی نخواهد داشت. ثمره که متاسفانه، پیشکش روزگارمان باشد.

آقایاری افزود: این نهالان همین فرزندان و دانش‌آموزانی هستند که در دامن تعلیم و تربیت بعد از خانه و خانواده به دنبال ریشه هستند تا قد بکشند و این جاست که هرکس که نقشی هر چند کوچک‌ در این نظام دارد مسئول این بالندگی و فراهم کردن شرایطی برای یافتن ریشه برای دانش‌آموزان، است.

وی گفت: امام زمان آغاز امید در سرلوحه زندگی بشر است. دانش‌آموزان لازم است با او، رفتار و ویژگی‌هایش با غیبت‌هایش و دلیل و برهان‌های این‌گونه بودنش آشنا شوند. آشنایی با امامی که در همه جهان و با تمام ادیان و مذاهب به بودنش اذعان شده بی شک در هویت دینی، معنوی و اسلامی دانش‌آموزان تاثیر شگرفی خواهد گذاشت.

آقایاری بیان کرد: گروه کیفیت بخشی آموزش و پرورش رودهن ضمن تشویق و اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان منطقه جهت پیوستن به کانال انتظار و مهدویت در بستر برنامه شاد که به منظور شناخت و انس با امام زمان(عج) تشکیل شده است. در سطح منطقه دانش‌آموزان ، معاونین و مربیان پرورشی مدارس به صورت مستمر برنامه‌ها، فعالیت‌ها و مراسم‌هایی را پیرامون شناخت و آشنایی با این امام چه به صورت حضوری در مدارس و همچنین به صورت مجازی در کانال‌ها و گروه‌های مجازی مدارس برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا در‌می‌آورند.

وی اظهار کرد: دانش‌آموزان بعد از توجیه درباره چگونگی اجرای این طرح و اهداف مدنظرش، اقدام به تولید محتوا با مضمون این طرح کرده و در کانال‌های مدارس بارگذاری می‌کنند ضمن اینکه ایده‌های لازم را از کانال انتظار و مهدویت به دست می‌آوردند و همین جریان آهسته و ناخود‌آگاه در ذهن و روح پاک‌شان نفوذ کرده و فرایند امام شناسی که چشم‌انداز گروه کیفیت‌بخشی است تامین می‌شود.

آقایاری تصریح کرد: سید احمد الهی‌نیا معاون پرورشی و تربیت‌بدنی و زینب اشکور کیایی کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش رودهن ضمن همکاری صمیمانه و متعهدانه با کارگروه کیفیت‌بخشی فعالیت‌های تربیتی و پرورشی رودهن، زمینه‌های لازم‌ جهت همکاری و هماهنگی با مدارس منطقه را جهت اجرای طرح مذکور انجام داده و پیگیر امور هستند.

وی گفت: گروه کیفیت‌بخشی هم مرتب از طریق ناظران خود در کانال‌های مدارس پیگیر اجرای طرح و همچنین پیوستن دانش‌آموزان به کانال انتظار و مهدویت هستند و به صورت دوره‌ای بازدید‌های حضوری هم از مدارس جهت بررسی روند اجرایی طرح سه شنبه‌های مهدوی در مدارس انجام و گزارش‌ها ثبت و بررسی می‌شود و بر طبق مشاهدات و بررسی‌ها، برنامه‌های آتی طرح‌ریزی و پیش‌بینی می‌شوند.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار