آخرین خبر درباره فاز نخست توسعه پنجره واحد خدمات دولت الکترونیکی

تهران (پانا) - رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت فاز نخست توسعه پنجره واحد خدمات دولت الکترونیکی تا یک ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد و این امر نیاز به ایجاد مراکز داده مطمئن دارد.

کد مطلب: ۱۲۴۶۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
آخرین خبر درباره فاز نخست توسعه پنجره واحد خدمات دولت الکترونیکی

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مراسم اعطای گواهینامه ارائه‌دهندگان خدمات مراکز داده با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای «محمد خوانساری»، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات و «سیدحسین هاشمی» رئیس و برات قنبری دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برگزار شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه با اشاره تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر واگذاری امور به مردم گفت: این جلسه مصداق فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری است که شاهد هستیم امروز باعقل و منطق و با استفاده از ظرفیت بسیار مؤثر سازمان نظام صنفی به‌عنوان نماینده بخش خصوصی گواهینامه ارائه‌دهندگان خدمات مراکز داده به این دو شرکت اعطا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به‌ضرورت تسری تعامل سازمان فناوری اطلاعات و نظام صنفی رایانه‌ای کشور به سایر بخش‌ها تأکید کرد که این نوع تعامل می‌تواند به الگویی برای سایر بخش‌های دولتی از منظر تعامل با بخش خصوصی تبدیل شود.

خوانساری با اشاره به اهمیت راه‌اندازی و توسعه دیتاسنتر در کشور گفت: در ارائه خدمات فناورانه پایه به مردم، دیتاسنتر نقش کارخانه تولید و ذخیره‌سازی را ایفا می‌کند و از این منظر باید به آن‌ها این اعتماد و اطمینان داده شود که زیرساخت این خدمات، امن و پایدار است.

وی افزود: مردم باید این اطمینان را پیدا کنند که داده‌های ذخیره‌شده آن‌ها در دیتاسنترها از حداقل‌های لازم برای تضمین امنیت و پیوستگی خدمات برخوردار است که خوشبختانه در بخش خصوصی ظرفیت‌های بسیار خوبی شکل‌گرفته است و تاکنون 21 شرکت متقاضی ارزیابی و رتبه‌بندی قرار دارند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: اگر می‌خواهیم دولت الکترونیکی را توسعه دهیم باید ابر دولت الکترونیکی را در دستور کار قرار دهیم که اتفاقاً در دستور کار هم قرارگرفته است و امیدواریم با ظرفیت‌هایی که ایجاد می‌شود بتوانیم سرویس مطمئنی را در دولت الکترونیکی به همه مردم ارائه دهیم.

خوانساری بابیان اینکه یکی دیگر از اولویت‌های سازمان فناوری اطلاعات در دوره جدید راه‌اندازی و توسعه پنجره واحد خدمات دولت الکترونیکی است گفت: فاز نخست این پنجره واحد تا یک ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد. در این شرایط برای پنجره واحد خدمات دولت الکترونیکی باید مراکز داده مطمئنی به‌منظور ارائه خدمت ایجاد شود.

هاشمی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور هم در این جلسه بابیان بر اینکه بحث شبکه ملی اطلاعات بحث روز کشور است تأکید کرد که برای توسعه شبکه ملی اطلاعات باید ظرفیت‌های لازم در حوزه دیتاسنتر را افزایش دهیم که کمک بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه تحول عظیمی را ایجاد کند.

در انتهای این جلسه به دو شرکت افرانت و رسانه آوابرید گواهینامه ارائه‌دهندگان خدمات مراکز داده از طرف سازمان فناوری اطلاعات و کمیته ارزیابی‌کننده اعطا شد.

بر اساس این گزارش با توجه به اهمیت و نقش مراکز داده به‌عنوان صنعت مادر و استراتژیک در فضای مجازی و لزوم توسعه ارائه خدمات کاربردی در کشور و به‌منظور ایجاد انگیزه با رویکرد حمایت و ارزش‌گذاری در چارچوب رقابت در ارتقای فناوری، مزیت در افزایش کیفیت، انطباق با تقاضای بازار و ایجاد توازن مطلوب، بر اساس الزامات اسناد بالادستی و اهداف و تکالیف قانونی و همچنین به استناد مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و صیانت از حقوق ارائه‌دهندگان و استفاده‌کنندگان از خدمات مراکز داده، سازمان فناوری اطلاعات ایران، شناسایی، ساماندهی و رتبه‌بندی مراکز داده بخش غیردولتی (خصوصی و تعاونی) را بر اساس توافق‌نامه همکاری با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برای برون‌سپاری این خدمت را در دستور کار خود قرار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار