با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان برگزار شد

اولین یادواره شهدای تربیت‌بدنی و سلامت استان گیلان

رشت (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ظرفیتی ارزنده برای انتقال فرهنگ و پیام شهدا به دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۴۶۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اولین یادواره شهدای تربیت‌بدنی و سلامت استان گیلان

محمد رحمتی در حاشیه این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای تربیت بدنی و سلامت استان، اظهار کرد: گرامیداشت یاد شهدا، تقویت روحیه ایثار، مقاومت، شناسایی الگوهای ارزشی و منش‌های پهلوانی شهدای فرهنگی در رشته های مختلف ورزشی از جمله اهداف بلندمدت آموزش و پرورش است و این یادواره با تجلیل از مقام شامخ 6 شهید سرافراز استان، قدمی کوچک در زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهداء است.

وی در ادامه با اشاره به تاثیر نقش تربیتی والدین و سپس معلمین در تربیت نسل آینده، خاطر نشان کرد: شهدا جان خود را در راه خدا، قرآن و اسلام نثار کردند و پرورش ابعاد روحانی و جسمانی شهدا از خانه، مدرسه و مسجد شکل گرفته است.

رحمتی همچنین با تاکید بر اینکه دانش آموزان ورزشکار باید دنبال تحصیل علم و دانش نیز باشند افزود: تحصیل و ورزش باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند و ورزشکاران باید سعی کنند تا این مقوله را مدنظر داشته باشند.

خاطره گویی، اجرای گروه سرود جوادالائمه منطقه کومله و مداحی از برنامه های نخستین یادواره شهدای ورزشکار استان گیلان بود. همچنین در پایان این مراسم از خانواده های معظم شهدای ورزشکار استان گیلان با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.
شایان ذکر است آموزش‌و پرورش استان گیلان دارای 6 شهید ورزشکار فرهنگی است. «محمدحسن علیدوست» از شهرستان لاهیجان، «قاسم آذر ارجمند، کریم مراد دهنده و علی اصغر صالحی گلسفیدی» از شهرستان لنگرود، «محمود آتش پوش» از شهرستان آستانه اشرفیه و «عظیم صدیقی» از شهرستان صومعه سرا، شهدای ورزشکار فرهنگی استان گیلان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار