فلاحی در گفت‌و‌گو با پانا:

تمامی طرح‌های ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش ادغام می‌شوند

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون آموزش مجلس دلیل ادغام طرح‌های ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۵۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
تمامی طرح‌های ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش ادغام می‌شوند

احمدحسین فلاحی در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص آخرین وضعیت طرح‌های ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش، اظهار کرد: در حال حاضر حدود پنج طرح در این خصوص واصل شده است؛ طبق قانون این طرح‌ها باید به کمیته تخصصی ارجاع شود. امروزه از طرح‌هایی که ارائه شده است طرح آقای محمودزاده تحت عنوان «استخدام معلمین حق‌التدریسی، نهضت سوادآموزی، پیش‌دبستانی و مدارس» در کمیسیون رد شد اما طبق تصمیم کمیسیون سایر طرح‌ها با یکدیگر ادغام خواهد شد تا نقص‌ها اصلاح و یک طرح جامع ارائه شود.

وی افزود: کمیسیون به آقای محمودزاده پیشنهاد ادغام را نیز داد اما آقای محمودزاده قبول نکرد و معتقد بود که طرح پیشنهادی ایشان باید تایید شود.

نماینده مردم همدان در مجلس در خصوص نامه اعضای کمیسیون آموزش به رئیس مجلس نیز گفت: در نامه به آقای قالیباف نیز اعضای کمیسیون آموزش روند را توضیح دادند چون آقای محمودزاده از رئیس کمیسیون آموزش شکایت کرده است و در این نامه اعضای کمیسیون آموزش به تشریح عملکرد پرداختند.

پیش از این نیز، مهدی اسماعیلی، رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش گفته بود که برای این موضوع ماه‌هاست که در کمیته آموزش و پرورش طرح‌های مختلفی را مورد بررسی قرار دادیم و امروز نهایتا در نشست کمیسیون طرح‌های مختلف مورد رسیدگی قرار گرفت.

در بررسی طرح‌های مطروحه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی چارچوبی برای ما تعیین کرده است که مصوبات کمیسیون باید در این چارچوب باشد. بنابراین هرگونه طرحی که فقط به آزمون داخلی تکیه داشته باشد، خلاف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تلقی می‌شود. افزون بر این، بندی دیگر در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد که قوانین و مقررات قبلی را ملغی می‌کند، از این‌رو باید طرحی از کمیسیون خارج شود که مغایرتی با سیاستگذاری‌های بالادستی نداشته باشد. بر همین مبنا در صدد هستیم تا طرح جامعی با ملاحظه محتوا طرح‌های قبلی به صورت تجمیعی تدوین کنیم تا رضایت معلمان استخدام نشده شاغل در آموزش و پرورش جلب و از سوی دیگر نیروی انسانی مد نظر آموزش و پرورش نیز تأمین شود.

موضوع ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش این هفته در دستور کار کمیسیون آموزش قرار داشت که پس از بررسی صورت گرفته، مقرر شد به استناد حکم تبصره (۱) ماده (۱۴۳) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، تصمیم بر ادغام این طرح‌ها گرفته شود. بر همین اساس کمیسیون آموزش هفته آینده نشستی برای بررسی نهایی و ادغام طرح‌های ساماندهی دارد.

لازم به ذکر است عنوان شش طرح‌ مورد بررسی در کمیسیون به این شرح است؛ «طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش»، «طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمان»، «طرح ساماندهی و تامین و تربیت نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش»، «طرح اصلاح قانون الحاق یک تبصره به ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش»، «طرح الحاق تبصره ۱۱ به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی»، «طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار