موافقت مجلس با تاسیس «سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری»

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس با تأسیس سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری وابسته به هیات امنای دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و پژوهشی، جهاددانشگاهی و پارک‌های علم و فناوری موافقت کردند.

کد مطلب: ۱۲۴۵۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد
موافقت مجلس با تاسیس «سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری»

نمایندگان در جلسه علنی امروز چهارشنبه 15 دی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح جهش تولید دانش‌بنیان با ماده 14 این طرح با 162 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 208 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده 14 این طرح آمده است: ‌به هیات امنای دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و پژوهشی، جهاد دانشگاهی و پارک‌های علم و فناوری اجازه داده می‌شود تا در راستای تحقق و توسعه اهداف و ماموریت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی از طریق توسعه منابع مالی و مدیریت متمرکز و یکپارچه سرمایه‌گذاری‌ها، دارایی‌ها، اموال و موقوفات (با رعایت موازین شرعی)، «سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری» وابسته به خود را تاسیس کند.

در تبصره 1 این ماده آمده است: ‌سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری با تصویب هیات امناء و زیر نظر روسای دانشگاهها، موسسات پژوهشی، جهاددانشگاهی و پارک‌های علم و فناوری فعالیت می‌کند و صددرصد (100 %) مالکیت آن متعلق به آن دانشگاه، موسسه پژوهشی، جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری است.

همچنین در تبصره 2 این ماده نیز آمده است: ‌درآمد سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری منحصراً در راستای تحقق اهداف آن دانشگاه، موسسه پژوهشی، جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری صرف خواهد شد.

تبصره 3 نیز می‌افزاید: اساسنامه این سازمان شامل ارکان، وظایف، اختیارات، نحوه فعالیت، مدیریت و نظارت در چهارچوب این قانون، حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار