در گفت‌وگو با پانا:

سید جواد هاشمی: غربت سالن‌های تئاتر حالم را بد می‌کند

تهران (پانا) - سید جواد هاشمی، بازیگر، مجری و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون به تماشای نمایش «خاموشان»، آخرین اثر زنده‌یاد «علی سلیمانی» در مقام کارگردان نشست.

کد مطلب: ۱۲۴۴۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
سید جواد هاشمی: غربت سالن‌های تئاتر حالم را بد می‌کند

سیدجواد هاشمی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به این که در طول این نمایش آن قدر به یاد علی سلیمانی بوده است که حال خوبی نداشته است، گفت: دیدن این نمایش برایم بسیار متفاوت و لذت‌بخش بود، چرا که در زمان حیات زنده یاد «علی سلیمانی» می‌خواستم این نمایش را ببینیم و در عین این که چندین بار برای دیدن این اثر دعوت شدم، نتوانستم به دیدن آن بیایم و این حسرت بر دلم نشست.

هاشمی، با ابراز خرسندی از این امر که توانسته است در روزهای پایانی نمایش، آن را به تماشا بنشیند، افزود: یک حال بسیار خوب در این نمایش وجود دارد که حال این خانواده است و جذاب است و لذت بیشتر از آن این است که سبا سلیمانی، که یک روز بسیار کوچک بود و در نمایش‌های ما به عنوان یکی از یتیمان کوفه به اجرای نقش می‌پرداخت، امروز به عنوان یک نویسندۀ موفق، اثری خوب را نوشته و بسیار این موضوع لذت‌بخش است.

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، با اذعان به این امر که نمایش همواره در ادوار مختلف در این کشور مظلوم بوده است، ادامه داد: امروز در شرایط کرونا این مظلومیت بیشتر شده است و امروز این در حالی است که ما می‌بینیم مردم سوار هواپیما می‌شوند، در مکانی بسیار بسته‌تر می‌نشینند و مسافرت می‌کنند و به این طرف و آن طرف می‌روند.

هاشمی، خطاب به مخاطبان تئاتر، با تأکید بر این مفهوم که امروز سالن‌های نمایش، سالن‌های استانداردی هستند که سقف‌های بسیار بلند دارند، اظهار داشت: در هیچ شرایطی برای مخاطبان، با رعایت نکات بهداشتی، حتی اگر تمامی مخاطبان با فاصله در کنار هم بنشینند، مشکلی پیدا نخواهند کرد، اما این جای سؤال است که چرا مردم از آمدن به سالن‌های نمایش می‌ترسند.

وی در پایان خطاب به مخاطبان تئاتر تصریح کرد: امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت تمامی شرایط برای حفظ سلامتی مخاطبان، مردم باید به سالن‌های نمایش اطمینان داشته باشند و می‌توانند به تماشای نمایش بنشینند و امید آن داریم تا دوباره سالن‌های تئاتر مملو از مخاطبان باشد.

این مجری و بازیگر که در کارکترهای خاطره‌انگیزش همواره در کنار مردم بوده است، ضمن ابراز تأسف از این امر که امروز سالن‌های تئاتر نسبت به گذشته در میان مردم غریب‌تر هستند، خاطر نشان کرد: غربت سالن‌های تئاتر از عدم حضور تماشاگر حالم را بد می‌کند و باید گفت که من درسالن سنگلج، در سال 58، وقتی که تنها 14 سالم بود نمایش اجرا کردم و امروز وقتی که این سالن را دیدم، به این نکته رسیدم که اگر در آن روز این سالن مملو از تماشاگر بوده است، امروز این تعداد تماشاگران، باید بسیار بیشتر از این باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار